استاندار چهارمحال و بختیاری
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قانون شهردارهای ها و دهیاری ها متعلق به دوره های گذشته است ، گفت: شهرداری ها و دهیاری ها نیازمند قانون منسجم و به روز است تا بتوانند برنامه های خود را به بهترین شکل به پیش ببرند.
کد خبر: ۶۸۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 15 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در نشست معاون وزیر کشور با شهرداران و دهیاران این استان افزود: قانون جامع منسجم و بروز یکی از نیازهای شهرداری هاست که امید است با همکاری مجلس شورای اسلامی این قانون مصوب شود.
وی گفت: قانون شهرداری ها و دهیاری ها مرتبط به سال 1334 است که شهرداری ها را نهادی غیر دولتی ، مردمی و خودکفا عنوان کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شهرداری ها باید تکالیف و وظایف خود را براساس امکانات موجود برای مردم تشریح کنند، زیرا بودجه و اعتبارات شهرداری ها محدود است و نمی تواند به همه مطالبات مردم پاسخ دهد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه شهرداری از 4 محور اصلی خدمات دهی، کمک های دولتی، سرمایه گذاری و دریافت هدایا مانند زمین تامین می شود که در استانهای کوچک درآمدهای سرمایه گذاری و هدایای مردمی به شهرداری ها وجود ندارد.
به گفته وی، شهرداری های این استان از محل سرمایه گذاری ها هیج درآمدی ندارد و کمک های دولتی به شهرداری تنها در همان حوزه و طرح تعریف شده هزینه می شود و تنها درآمد شهرداری های استان در بخش خدمات است.
استاندار چهارمحال و بختیاری ، اختصاص بخشی از اختیارات دولت به شوراها و شهرداری ها را یک ظرفیت برای شهرداری ها دانست و گفت: این اختیارات در شوراها و شهرداری ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته وی، خدمات برخی از دستگاه های اجرایی از سوی شهرداری ها در حال انجام است و در این زمینه دستگاه های اجرایی باید به شهرداری ها توجه بیشتری داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری ، محدود بدون طرح هادی در روستاها را از مشکلات دهیاری ها دانست و پیشنهاد داد در این زمینه توجه بیشتری به طرحهای هادی شود.
معاون وزیر کشور نیز فعالیت شهرداری ها و دهیاری های این استان را مطلوب عنوان کرد و گفت: با توجه به وحدت رویه که در این استان وجود دارد، برنامه های عمرانی شهری و روستایی با تلاش همگانی به پیش می رود.
در این نشست که 3 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، نماینده شهرداری ها و دهیاری ها مطالبات خود را بیان کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای 40 شهر و بیش از 850 روستا با 947 هزار نفر جمعیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار