کد خبر: ۶۸۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 15 November 2018

تابناک / عضو کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه می‌گوید همین که مجلس به این تبدیل رأی موافق داد، نشان می‌دهد وجود وزاتخانه میراث فرهنگی و گردشگری آسیب‌زا نیست.

مهرداد بائوج لاهوتی درگفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اظهارات رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر لاینحل بودن ایراد شورای نگهبان بر طرح تبدیل سازمان به وزارتخانه گفت: همین که مجلس به تبدیل این سازمان به وزارتخانه رأی موافق داد نشان می‌دهد این امر آسیب‌زا نیست بلکه یک ضرورت است لذا اظهارات رییس این سازمان درست نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی حیاط خلوت دولت‌ها است، افزود: کشور با روش کنونی به اهداف مدنظر برای این حوزه نرسید و بهره‌وری‌های لازم را نداشت لذا لازم بود این روش تغییر کند.

مجلس به دنبال فردی پاسخگو است

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدند معاونت رییس جمهور در این حوزه را پاسخگو کنند؛ لازم است فردی سکان این حوزه را در دست بگیرد که در صحن مجلس از برنامه‌های خود دفاع کند تا مجلس در آینده بتواند عملکرد آن را رصد و پیگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر اکنون در این سازمان مشکلی به وجود آید نمایندگان به لحاظ چارت قانونی باید یقه رییس جمهور را بگیرند، طرح سوال از رییس جمهور را دارای هزینه‌های فراوانی برای کشور دانست.

ایرادات اصل 75 کاملا قابل رفع است

بائوج لاهوتی همچنین درباره ایراد اصل 75 قانون اساسی نیز توضیح داد: این ایراد کاملا قابل رفع است؛ بر اساس بند دال ماده 29 قانون خدمات مدیریت کشوری هر وزارتخانه پنج معاونت دارد در حالی که سازمان میراث فرهنگی شش معاونت دارد، اما در مصوبه مجلس تاکید شده که یک معاونت آن کم شود که این امر به کوچک کردن آن کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس حکم قانون برنامه ششم مبنی بر اینکه وزارتخانه‌ها باید هر سال 2 درصد کوچک شوند، در مصوبه مجلس برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تاکید شده که این موضوع رعایت شود.

هفته آینده؛ جلسه کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این تبدیل بار مالی ندارد، گفت: باید کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه جلسه‌ای با حضور نماینده شورای نگهبان برای رفع ایرادات برگزار کند که احتمالا هفته آینده این مشکلات برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تاکید کرد: گره بازنشدنی در روند تبدیل به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی وزارتخانه وجود ندارد.

به گزارش خانه ملت؛ علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سخنانی، ایراد وارده از سوی شورای نگهبان به طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه را طبق اصل 75 قانون قابل اصلاح ندانست و گفته است: وزارتخانه شدن آسیب‌زا است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار