وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید اینکه صیانت از اشتغال باید دغدغه اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان باشد، اظهار کرد: مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است.
کد خبر: ۶۸۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 15 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ،دکتر محمد شریعتمداری پیش ازظهر امروز پنج شنبه 24 آبان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان که با حضور دکتر هاشمی استاندار و نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: جلب مشارکت مردمی، حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امری جدی است که باید تمهیدات آن فراهم شود و این فاصله را تا حد امکان کاهش داد.
وی با بیان اینکه ما همواره تحت فشار و تحریم‎های دشمن قرار داریم، گفت: دشمن با فشار اقتصادی و اعمال تحریم‎ها می‎خواهد مقاومت ملت ایران در مقابل حق، حقیقت، ایستادگی و استقلال بشکند اما موفق نخواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هدف دشمن در جنگ اقتصادی، شکستن مقاومت ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دشمن با تشدید تحریم‌ها در پی عقب‌نشینی ملت ایران از حق و حقیقت و به زانو درآوردن جمهوری اسلامی است.
دکتر شریعتمداری افزود: امروز تعدادی از کشورهای مستقل جهان تحریم‎ها را اقدامی ناجوانمردانه می‎دانند و از حقانیت جمهوری اسلامی ایران سخن می‎گویند و با مردم کشور همراه هستند.
وی افزود: مهم‎ترین نیازمندی‎ها در تولید شیر، علوفه است و 70 درصد نهاده‎های دامی ایران وارداتی است و 70 درصد قیمت شیر نیز به قیمت علوفه وابسته است که حاصل آن افزایش قیمت در این حوزه می‎شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با نرخ 25 درصد تسهیلات اعطایی نمی‎توانند به فعالیت ادامه دهند، افزود: نباید اجازه دهیم چرخ هیچ واحد تولیدی از حرکت بایستد و نیروی کار آن بیکار شود.
دکتر شریعتمداری با اشاره به اینکه استان گلستان از ظرفیت اشتغال کامل و خوبی  برخوردار است خاطر نشان کرد:اگر با اتکا به کشاورزی در گلستان اشتغال ایجاد شود بخش زیادی از مشکلات این حوزه در استان حل می‎ شود.
وی با بیان اینکه با حفظ مسائل زیست‎محیطی باید از ظرفیت‎های معدن در استان استفاده شود، تأکید کرد: باید برای ایجاد صنایع بزرگ در استان اقدام شود و از ظرفیت مرزی در استان استفاده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ایجاد اشتغال زودبازده، یافتن حلقه‌های مفقوده و پر کردن آن‌ها، ایجاد اشتغال انفرادی و تقویت استارت‌آپ‌ها از اهداف تعریف شده برای سال‌جاری است. اگر در پرداخت تسهیلات اشتغال در این حوزه‌ها دقت نشود منابع به هدر خواهد رفت.
شریعتمداری در پایان افزود: ایجاد هاب لجستیک گلستان از مصوبات این جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی است که پیگیر اجرای آن در هیئت دولت خواهیم بود.

صیانت از اشتغال باید دغدغه اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار