استاندار گلستان با تاکید اینکه در سال جاری 290 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد، اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات گلستان در رتبه دوم کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 15 November 2018
به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ،دکتر سیدمناف هاشمی پیش ازظهر امروز پنج شنبه 24 آبان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان که با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه اشتغال روستایی سهم استان 162 میلیارد تومان بوده که تاکنون 202 میلیارد تومان پرداخت شده که در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارا است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته علی رغم تعهد19هزاری نفری، 21175 شغل بیمه شده در استان ایجاد شده است،گفت: امسال نیز تعهد تعیین شده دولت برای این استان 30 هزار شغل بوده که تا به امروز 15662 شغل ایجاد شده و تاکنون52 درصد محقق شده است.
استاندار گلستان با بیان اینکه 1100میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت،معدن و تجارت پرداخت شده است یاد آور شد: گلستان در این حوزه با پرداخت تسهیلات به 950 واحد رتبه چهارم یا پنجم کشور است.
دکتر هاشمی نرخ بیکاری  بهار سال قبل در گلستان را 13.6 درصد دانست و خاطر نشان کرد:امسال این رقم 8.8 بوده که نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی با تاکید اینکه گلستان پروژه ها و گره هایی زیادی دارد که از  سالهای گذشته بر زمین مانده واجرای آن ها مسکوت بوده است،افزود:پتروشیمی گلستان یکی از این پروژه هاست که با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزارت مرتبط عملیاتی شود.
استاندار گلستان پتروشیمی گلستان را یکی از  اصلی ترین پروژه های مهم استان دانست و تصریح کرد: ۹۷ هزار نفر از اقشار متوسط و ضعیف استان گلستان در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند که حدود ۱۳ سال بالاتکلیف مانده است.
دکتر هاشمی با بیان اینکه راه‌آهن گرگان به مشهد دیگر از مطالبات و آرزوی های مردم گلستان است،گفت: این پروژه جزو پروژه‌هایی بوده که به دلایل مختلف هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه چهار مجوز فعالیت آشوراده دریافت شده است، افزود: تاکنون مجوز 4 هکتاری جزیره نیز جهت گردشگری دریافت شده که نیازمند کمک های اعتباری و زیرساختی دولت است.
استاندار گلستان با تاکید بر این که گلستان نیازمند پروژه های بزرگ است، یاد آور شد: مجوز احداث نیروگاه جدید اخذ شده و همچنین تکمیل ظرفیت نیروگاه علی آباد هم می تواند بخشی از مشکلات اشتغال استان را حل کند.
دکتر هاشمی افزود: موضوع پسماند از دیگر پروژه‌های مهم گلستان است که تفکیک از مبدأ زباله و تبدیل آن به پارک در دستور کار ما قرار دارد.
وی یادآور شد: فاصله طبقاتی در استان زیاد بوده و حوزه مراوه‌تپه از نقاط محروم استان است که برخی مدیران و مسؤولان به سختی در نقاط محروم استان مسؤولیت می‌پذیرند .
استاندار گلستان با اشاره به اینکه  گمیشان نیز یکی از شهرستانهای محروم استان است تصریح کرد: پرورش میگو تا حدودی اقتصاد و معیشت این منطقه را رونق بخشیده است.
 دکنر هاشمی ادامه داد: پرورش 10 هزار هکتار میگو در گمیشان در دستور کار ما قرار دارد که اگر تحقق یابد یک هزار و 500 شغل ایجاد می‌کند.
گلستان رتبه دوم پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور را داراست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار