اینک بیش از نیمی از عمر مجلس دهم سپری شده است ،دو نماینده عضو کمیسیون انرژی استان هم به جز معرفی برخی از نزدیکان ودوستان خود به شرکتهای فعال در حوزه نفت وگاز استان، تاکنون نتوانسته اند در کنار فعال سازی ظرفیت های بی نظیر نفت وگاز ،تاثیر ملموسی بر روند انتقال این دفتر به استان بگذارند .
کد خبر: ۶۸۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 18 November 2018

تابناک ایلام ::استان ایلام بعنوان سومین تولید کننده نفت وگاز کشور ،11 درصد از منابع نفت و گاز کشور را به خود اختصاص داده است که این موضوع  می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در توسعه و اشتغال استان  داشته باشد.

از سویی ایلام با 430کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ،در دوران جنگ تحمیلی بیشترین نقاط درگیر را به خود اختصاص داد و همین مساله باعث شد که دوران جنگ وحتی سالهای پس از آن به بهانه ای برای  ناامن جلوه دادن استان و عدم امکان سرمایه گذاری کلان در حوزه نفت وگاز آن مبدل شود . 

این استان با دارا بودن ذخائر ۱۴ تریلیون مترمکعبی گاز، استعدادها، ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیری دارد به طوری که همه باید با توجه به برخورداری استان از نیروهای متخصص بومی و کارآمد منطقه برای تولید و برداشت بیشتر از ظرفیت نفت و گاز استان تلاش کنند.

در حالیکه براساس آمارهای موجود در این استان بیش از 17 میلیارد شبکه ذخائر نفتی وجود داشته به این معنا که بیش از 90 در صد منابع و تولید نفت در این استان وجود دارد ،اما نکته قابل تامل این است که دفتر نفت منطقه غرب در کرمانشاه مستقر است و علیرغم اینکه سالهاست  موضوع انتقال آن به استان ایلام به مطالبه جدی مردم ونخبگان تبدیل شده ،اما بنا به دلایلی که در ادامه خواهد آمد ،در تحقق آن توفیقی حاصل نشده است.

یکی از عمده ترین دلایل در عدم توفیق نمایندگان استان در جلب موافقت مدیران وزارت نفت برای انتقال این دفتر به استان ایلام ،تعداد نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس وتاثیر گذاری آنها بر وزیر نفت ،نفوذ در بین ارکان مدیریتی وزارت نفت ،وزن بالای برخی از نمایندگان این استان همچون فلاحت پیشه و از این سو قلت تعداد نمایندگان استان ایلام وقدرت پایین چانه زنی آنها در فرایند مطالبه گری در مجلس بوده است .

هرچند در دوره اخیر مجلس شورای اسلامی دوتن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی توانستند به عضویت کمیسیون مهم وراهبردی انرژی در آیند ،این امید در دل مردم استان زنده شد که شاید ازاین رهگذر آنان بتوانند با تاثیر گذاری مثبت بر تصمیمات مدیران این وزارتخانه با انتقال این دفتر به استان ایلام ،یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان را برآورده سازند.

اینک بیش از نیمی از عمر مجلس دهم سپری شده است ،دو نماینده عضو کمیسیون انرژی استان هم به جز معرفی برخی از نزدیکان ودوستان خود به شرکتهای فعال در حوزه نفت وگاز استان، تاکنون نتوانسته اند در کنار فعال سازی ظرفیت های بی نظیر نفت وگاز ،تاثیر ملموسی بر روند انتقال این دفتر به استان بگذارند .

یکی از نمایندگان استان سال گذشته با راه انداختن یک شانتاژ خبری ،اینچنین وانمود نمود که یک تنه در مقال هشت نماینده استان کرمانشاه موفق به انتقال دفتر نفت منطقه ای غرب به استان ایلام شده است ،فضای مجازی استان هم سرشار از این خبر خوب شد، اما تنها چیزی که رقم خورد حضور یک جرثقیل در مقابل ساختمان دفتر نفت مستقر درشهرایلام والحاق نمودن جمله " منطقه عملیاتی ایلام " به تابلو این دفتر بود. دفتری که تابلو آن به ایلام تعلق گرفته ومواهب آن نصیب کرمانشاه می شود!

نزدیک به یک سال از این اتفاق گذشته است ،دفتر ایلام فقط در حد همان تابلو باقی مانده و مردم سرخوش از حضور دونماینده استان در کمیسیون انرژی، به آینده ای روشن دل بسته اند ونمایندگانی که بزرگترین خدمت آنان به استان نفت خیر ایلام ،نصب یک تابلو بود !اما ایام به سرعت می گذرند ،جوانان بیکار و تحصیلکرده ای مانده اند با هزاران امید و آرزو و وضعیتی که روزمرگی رکن اصلی آن است !

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
این دوستان نماینده یادشون رفته با چه التماسی رای از مردم میگرفتن و چجور خودشونو به زمین و زمان میکوبیدن که نشون بدن مناسبترین فرد برای نمایندگی ایلام هستن!!
اگر ایشان واقعا اصلح ترین افراد در ایلام هستن به نظر من به معنای واقعی کلمه ما با پدیده قحطی رجال مواجه ایم!! مردم ایلام در کنار عادت زشت قبیله گرایی در سوی مقابل به خوبی اهل حساب کتابن و بود این حضرات را در کنار نبود آنان میتوانند متصور شوند!!! و قطعا هر ایلامی میتواند به این نتیجه گیری منطقی صحه بگذارد که بود و نبود اینان هیچ فرقی نداشته و شاید هم نبود آنان از جهاتی مفیدتر هم میبود!!!
اینان نان را به نرخ روز میخورند و در گمان خویش منصب نمایندگی را همچون یک بسته کوپن اهدایی تصور میکنند که به دلیل محدودیت باید این کوپن ها را خرج نورچشمی ها و وامداران خوبش کنند!!!
مردم ایلام باید چشم امید به خاصیت اینان نداشته باشن و خود نشان دهند که چند مرده حلاجن!!! کرمانشاه کنگر خورده و لنگر انداخته به این راحتیا از ثروت بی صاحب نفت و گاز ایلام دست بر نمیداره
ننگ بر نمایندگانی که عزت و آبروی خود را فدای منافع شخصی میکنند!!! مردم تا آخر عمر این روزهای نمایندگی شما و بی خاصیت بودن حرفهایتان را فراموش نخواهند کرد!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار