در حاشیه تجلیل از دو قهرمان ملی در استانداری ایلام؛
آذر ماه سال 96 در مراسم استقبال از علی هاشمی دارنده که در مسابقات جهان وزنه برداری آمریکا موفق به کسب مدال طلای آن مسابقات شده بود ،اعضای شورای شهر که تحت جو ایجاد شده قرار گرفته بودند ،همانجا از اهدای یک قطعه زمین مسکونی به این قهرمان ملی خبر دادند ،وعده ای خارج از توان که پس از مدتی آب رفته و تبدیل به تعداد بیست قطعه سکه بهار آزادی شد . تازه اینکه همان تعداد سکه نصف شد و همچنان تحویل قهرمان ارزنده کشورمان نشده است .
کد خبر: ۶۸۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 18 November 2018

تابناک ایلام::صبح امروز استاندار ایلام از  "علی هاشمی " و " ذبیح اله پورشیب " قهرمانان ملی کشور مان در رشته وزنه برداری وکاراته تجلیل به عمل آوردند. هاشمی و پورشیب قهرمانان ایلامی و عضو تیم ملی وزنه برداری و کاراته کشورمان، توانستند با کسب مدال طلای مسابقات جهانی برای استان وکشورمان افتخار آفرینی کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی در این دیدار با اهدای جوایز ولوح تقدیری از افتخار آفرینی این دو جوان ایلامی تجلیل نمود. نکته قابل توجه در این مراسم ،پیگیری های استاندار ایلام در راستای تحقق وعده های مدیران استانی به "علی هاشمی "قهرمان وزنه برداری جهان بود.وعده هایی از جنس اهدای زمین ،سکه بهار آزادی و تجهیز سالن وزنه برداری چوار که از سال گذشته همچنان در گیرودار بروکراسی اداری ویا کم توجهی مدیران وعده دهنده گم شده اند.

آذر ماه سال 96 در مراسم استقبال از علی هاشمی که در مسابقات جهانی وزنه برداری در  آمریکا موفق به کسب مدال طلای آن مسابقات شده بود ،اعضای شورای شهر که تحت جو ایجاد شده قرار گرفته بودند ،همانجا از اهدای یک قطعه زمین مسکونی به این قهرمان ملی خبر دادند ،وعده ای خارج از توان که پس از مدتی آب رفته و تبدیل به تعداد بیست قطعه سکه بهار آزادی شد . تازه اینکه همان تعداد سکه نصف شد ولی همچنان تحویل قهرمان ارزنده کشورمان نشده اند!

هرچند در پیگیری تلفنی استاندار ،شهردار ایلام وعده دادند که تا پایان ماه جاری این تعداد سکه بهار آزادی به دو قهرمان نام آور هم استانی امان اهدا می شود ،اما این وعده های مسئولین و شیوه حمایت از افتخار آفرینانی که به زعم خودشان بعنوان  سربازان زمان صلح ! در مصاف با رقبای قدر خود ،بدون کمترین چشم داشت ویا هزینه ای ،پرچم پر افتخار میهنمان را بارها بر فراز سکوهای مسابقات جهانی به اهتزاز در آورده اند قابل تامل است .

اول اینکه بررسی وضعیت سایر قهرمانان همین رشته ها در نقاط مختلف کشور همچون" رضازاده" و مقایسه وی با "علی هاشمی "حاوی این نکته مکتوم است که این دو از حیث مدال آوری و افتخار آفرینی برای کشور در یک جایگاه قرار دارند ،چرا آقای رضا زاده باید از مزایای کامل مالی و معنوی وجایگاه اداری برخوردار شود ، اما قهرمان ایلامی وزنه برداری جهان باید به جای تمرکز بر مسابقات المپیک و سایر میادین مبارزه ،دغدغه شغل و هزینه مسابقات را داشته باشند ؟! آیا این وضعیت پرده از تفاوت نگاهها ودوگانگی برخورد مسئولین ارشد کشوری با قهرمانان ملی نمی اندازد؟!

دوم اینکه اعضای شورای شهر ایلام درحالی با متاثر شدن از جو استقبال سال گذشته وعده اهدای یک قطعه زمین به قهرمان ملی را رسانه ای نمودند که نه تنها وعده خود را به تعداد بیست سکه بهار آزادی تقلیل دادند،بلکه با گذشت یکسال همچنان از اهدای همان تعداد سکه طفره می روند ،این درحالیست همین شورا در کمیسیون های متعددی نظیر ماده 100 با حاتم بخشی از کیسه خلیفه درآمدهای چند صد میلیون تومانی شهر را به متخلفان ساخت وساز اهدا می کنند !

اعضای شورای شهر با بررسی نامگذاری میادین وخیابانهای کلان شهرها که به نام قهرمانان ملی اشان مزین شده ،باید با تلنگری به خود از خواب بیدار شوند تا ببینند در مواجهه با قهرمانان هم استانی خود در کجای معادله قرار دارند ! مگر قهرمانانی همچون " هاشمی " پورشیب" "نگین التونی " و دیگر قهرمانان هم استانی امان چه چیزی از هادی ساعی و دیگر ورزشکاران افتخار آفرین کشورمان کم دارند ؟!آیا تاکنون به موضوع تجلیل معنوی از این ورزشکاران اندیشیده اند؟

آیا وعده اهدای یک قطعه زمین توسط اعضای شورای شهر ایلام و عدم تحقق آن ونهایتا تبدیل به چند سکه که آنها هم  ،به قول معروف ؛"هنوز نه  به دارند ونه به بار "!دهن کجی به شان وجایگاه این قهرمان ملی نیست ؟! آیا واقعا اگر علی هاشمی وذبیح الله پورشیب ، نه در یک کشور خارجی ! بلکه در همین تهران ،اصفهان ،تبریز و یا هرشهر دیگر کشورمان ساکن وچنین افتخاراتی را کسب می کردند ،باز هم اینگونه با آنان رفتار می شد؟! اینگونه دغدغه آنان در حد مشکلات وحمایت مالی تقلیل وباقی می ماند؟!

مسئولین وعده دهنده و شرکتهای پردرآمد نفت وگاز وپتروشیمی استان باید در مقابل این سخن پر معنای علی هاشمی عرق شرم بریزند که گفت : مسئولین یا ندهند یا به قولی که می دهند عمل کنند.کسی را نداریم که از ماحمایت کند ،لذا چشم امیدمان به مدیران ومسئولین است!

در همه جهان وحتی استانهای دیگر کشور مرسوم است که ورزشکاران تحت حمایت اسپانسرهایی قرار می گیرند ،اسپانسرهایی از جنس شرکتهای خصوصی ،دولتی و نیمه دولتی !نمونه بارز آن باشگاههای صنعت نفت در مناطق نفت خیز کشور و شرکتهای بزرگ تولیدی همچون فولاد اصفهان وخوزستان است که از تیم های ورزشی حمایت می کنند .

استان ایلام سومین استان دارنده ذخائر نفت وگاز کشور است که فعلا نیز عواید ناشی از تولید ،بهره برداری و..نصیب غیر ایلامی ها شده است ،حمایت تیمی هم پیشکش آنان ! آیا این شرکت های بزرگ پتروشیمی ،نفت وگاز فعال نمی توانند لااقل به پاسداشت این همه افتخار آفرینی ورزشکاران ایلامی ودر راستای ایجاد آرامش فکری برای آنان ،حمایت مالی این قهرمانان را عهده دار شود ؟! مگر قانون برای همه یکسان نیست ! چرا یک استان می تواند ،اما استان ایلام همیشه باید تابع قوانین سخت و دست وپا گیر باشد؟!

البته باید به استاندار ایلام دست مریزاد گفت که در این جلسه ،ضمن تجلیل وحمایت مالی از این دوقهرمان ،اعتبار 50 میلیون تومانی تجهیز سالن وزنه برداری چوار ،سکه های اهدایی شورای شهر را به سرانجام رسانید و قرار شد تا پایان ماه جاری نهایی شوند. همچنین موضوع اهدای یک قطعه زمین به این دو ورزشکار  از سوی وزارت راه وشهرسازی نیز در دستور کار ایشان قرار گرفت.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
دوست گرامی ما این حرفهارا حضورا به استاندار قبل وبعد گفتیم کوگوش شنوا.تیمهای والیبال لیگ برترکشوررانگاه کن ۴تیم ازاین تیمها به اسم شهرداری ها میباشد .سال گذشته شهرداری ارومیه یک میلیارد وهشتصد میلیون به سعید معروف داد من به شهردارگایلام گفتم به تعداد انگشتان یک دست تیم ملی در رشته های وزنه برداری کاراته وتیراندازی داریم چیززیادی نمی خواهند فقط هزینه های ساده یک زندگی به ماهی یک میلیون هم نمیرسد بیا وتقبل کن.گفت فلانی من شهرداری ایلام را با ۳۵میلیارو تومان بدهی تحویل گرفتم نمیکنم .بعدا لیست پرواختی های منتشر شدتزهمین شهرداری که به استاندار ومعاون وفرماندار.....بیست میلیون وده میلیون وپنج میلیون پرداخت کرده ..میدانم چاپ نمیکنید ولی خرف دل خیلی هاست.من خودم بچه قهرمان دارم درسطح بین المللی و...دریغ از یک خسته نباشید تابرسد به کمک واسپانسرو..باتشکر
.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار