تابناک چهارمحال وبختیاری- 32 نفر از کتابداران نمونه، مسئول کتابخانه‌ها‌، اعضای برتر کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار و رئیس کتابخانه‌ شهرستان‌های سامان، بن و اردل به دلیل کسب مقام برترکشوری انجمن کتابخانه شهرستانی تجلیل شد.
کد خبر: ۶۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 19 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جعفر مردانی در آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار کرد: سرانه کتابخوانی در کشور بسیار کم است و این نشان می‌دهد کتابخوانی در جامعه حال خوشی ندارد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرایش 40 هزار عضو کتابخانه در قالب فعالیت‌های فرهنگی استان در سال گذشته، افزود: تعداد اعضا و کتابخوانان در دولت تدبیر و امید دو برابر شده که لازم است فرهنگ‌سازی صورت گیرد و تمامی دستگاه‌های متولی مسئول هستند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشارکت کنند.
مردانی با اشاره به اینکه کتاب یار و یاور انسان‌ها است، گفت: افرادی که 30 تا 60 دقیقه به مطالعه می‌پردازند قطعا عمر بیشتری خواهند داشت.
وی تاکید کرد: از خیرین کتابخانه‌ساز استان انتظار می‌رود در تمامی نقاط روستایی و شهری استان کتابخانه‌های بیشتری را برای تمامی اقشار بسازند، همچنین از تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان انتظار می‌رود عناوین مختلف کتاب را در کتابخانه‌ها قرار دهند تا تمام افراد استفاده کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان کرد: کشورهای توسعه یافته در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و... رشد یافته‌اند که رشد آن‌ها منوط بر اهمیت به کتاب و کتابخوانی است، بنابراین اگر می‌خواهیم کشور و استان توسعه یابد باید فرهنگ ترویج کتاب و کتابخوانی افزایش یابد.
وی گفت: در استان تعامل، همکاری، انسجام، وحدت و یکپارچگی بین بخشی میان تمام دستگاه‌ها و انجمن کتابخانه‌های استان در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وجود دارد که لازم است بیش از پیش مورد توجه قشرها و نسل‌های مختلف قرار گیرد تا پیشرفت و توسعه آینده با کتاب و کتابخوانی رقم خورد.
در ادامه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کلیدی‌ترین سند، کتاب بوده که منشا توانایی، یار مهربان، رفیق بی کلک، نقطه مقابل تاریکی یعنی جهل و نادانی است.
فرهاد خلیل‌مقدم با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در زمینه انجمن کتابخانه‌های استان، افزود: سه شهرستان اردل، بن و سامان به عنوان انجمن‌های برتر شهرستانی در حوزه کشوری شناخته شدند که اگر سیاست‌گذاری و نظارت صحیح مسئولان انجام نمی‌گرفت انجمن کتابخانه‌های استان موفق به کسب رتبه برتر نمی‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار