کد خبر: ۶۸۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 26 November 2018

برخی حیوانات مانند شخصیت‌های انیمیشن‌ها و فیلم‌ها قادر به بازسازی اندام‌های خود هستند.

به گزارش فارس، بارها در انیمیشن‌ها و فیلم‌ها دیده‌ایم که شخصیت‌هایی در جدال‌ها، اندام‌هایشان آسیب دیده و به طور مجدد بازسازی می‌شود. باید بگوییم که این اتفاق مختص دنیای مجازی نیست و در دنیای واقعی هم اتفاق می‌افتد. حیواناتی وجود دارند با مکانیزمی در بدنشان که در شرایط مختلف قادر به بازسازی بدن و اندام خود هستند.

دراینجا با چند نمونه از آن‌ها آشنا خواهید شد.

ماهی‌کور غار

محققان بر روی ماهی‌های کوری که در غارها زندگی می‌کنند، مطالعاتی را انجام دادند تا بهتر درک کنند که چرا برخی حیوانات قادر به بازسازی اندام خودشان هستند.

 			 				 					بازسازی شگفت‌انگیز اندام‌ها در برخی حیوانات

آنها دریافتند که این ماهی قادر است تا بافت آسیب دیده قلب خود را با بافت دارای قابلیت ضربان ترمیم کنند. ماهی‌های کور غار توانایی جایگزینی بافت قلب خود را با بافت دارای ضربان ندارند؛ در حالی که ماهی‌های کور ساکن رودخانه‌ها این توانایی را دارند.

سمندر

سمندر دوزیست می‌تواند دم از دست رفته خود را مجددا و به طور کامل بازسازی کند. در این فرآیند سلول‌ها به زخم‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده مهاجرت می‌کنند و سپس به آرامی و در عرض چند هفته شروع به بازسازی دم می‌کنند.

سمندر مکزیکی

سمندر مکزیکی یکی از خویشاوندان سمندرها بوده اما مهارت بازسازی آن بسیار حرفه‌ای‌تر است. این حیوان قادر است تا علاوه بر دم خود، پاها، پوست و هر بخش دیگری از بدن خود را بازسازی کند.

این موجود صورتی رنگ به منظور بازسازی اعضای بدن انسان مورد توجه محققان قرار گرفته است.

ستاره دریایی

این موجود قادر است تا 5 بازوی خود را از حلقه مرکزی بازسازی کند.

خیار دریایی

این حیوانات دریایی توانایی قابل توجهی در بازسازی اندام‌هایشان در دوره‌های کوتاه‌مدت دارند و رشد مجدد بخش‌های آ‌سیب‌دیده و بهبود زخم‌های عمیق آنها در کمتر از یک هفته انجام می‌شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار