کد خبر: ۶۸۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 27 November 2018

کارشناس هواشناسی: موج جدید بارش‌ها از غروب پنجشنبه آغاز می‌شود، اما خیلی محدود است.

محمد اصغری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: پدیده سرد شدن هوا را داریم به طوری که امروز صبح نسبت به اول پاییز سردترین هوا را در پایتخت داشتیم و برای نخستین بار دمای هوا به زیر 5 درجه رسید که البته به تدریج گرم تر می شود.

وی گفت: پدیده دیگر مه بود که سرما و رطوبت هوا باعث شده که این مه تشکیل شود واغلب در گردنه ها و دامنه هایی مانند زاگرس، کهگیلویه و بویراحمد، گردنه های چهارمحال و بختیاری، لرستان، بلندی های خوزستان، کرمانشاه و همین طور دامنه های البرز مانند مازندران و شمال غرب کشور مثل خراسان شمالی و رضوی این پدیده حاکم خواهد بود.

اصغری افزود: در منتهی الیه نوار شرقی کشور امروز نیز باید منتظر رگبار و رعد و برق هستیم که کم کم در این مناطق نیز هوا صاف می شود.

وی گفت: آب های خلیج فارس امروز هم همچنان متلاطم است و ارتفاع موج حداکثر در بخش مرکزی می تواند تا 180 سانتیمتر هم برسد.

کارشناس هواشناسی افزود: ​اتفاقی که دو تا سه روز آینده در سواحل دریای خزر رخ می دهد روند افزایش دما توأم با بادهای جنوبی است که می تواند منجر به آتش سوزی در جنگل ها شود.

وی گفت: این الگوی کم فشار در سواحل دریای خزر و خیمه پرفشار در مرکز فلات ایران حاکم می شود و روند افزایش آلاینده ها را نیز در پی خواهد داشت به ویژه در کلان شهرهایی مثل تهران، تبریز، اراک، قم و مشهد باید منتظر این شرایط تا پایان هفته یعنی روز پنجشنبه باشیم.

اصغری افزود: از غروب روز پنجشنبه موج جدیدی از بارندگی ها آغاز می شود اما خیلی محدود است و استان هایی مانند فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خوزستان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، جنوب اصفهان و خراسان جنوبی نباید توقع بارندگی داشته باشند.

وی گفت: از اول سال آبی یعنی پاییز 19 میلیمتر افزایش بارش در مقایسه با دوره مشابه پارسال داریم و این موج آخر هفته بخش عمده ای از کمبود بارش ها را جبران خواهد کرد و در تهران بارندگی ها بیش از 30 میلیمتر بالاتر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار