با توجه به افزایش سرعت تخریب محیط زیست، بسیاری از شرکت های معماری و ساختمانی در جهان به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و به خصوص چوب علاقمند شده اند.
کد خبر: ۶۸۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 27 November 2018
 
یک هفته قبل کار ساخت یک ساختمان چوبی ده طبقه در استرالیا به پایان رسیده که ۲۵ King نام دارد و بلندترین ساختمان دارای اسکلت چوبی در این کشور محسوب می شود. برای تزئین و زیباسازی این ساختمان از نمای شیشه ای درخشان استفاده شده است.
 
 
 
 
 

این ساختمان ده طبقه ۴۵ متر ارتفاع دارد و برای آن کاربرد تجاری در نظر گرفته شده است. سازه چوبی اصلی این ساختمان متشکل از چوب های گلولام و سی ال تی است. ساخت این ساختمان حدود ۱۵ ماه به طول انجامیده و برای افزایش استحکام آن از ستون های وی شکل استفاده شده است.

فیلیپ ویوویان مدیر شرکت Bates Smart و سازنده این ساختمان می گوید با ساخت چنین ساختمان هایی مردم به طبیعت متصل می شوند و البته محیط زیست نیز کمتر آسیب می بیند. طبقه پایینی این ساختمان به چند کافه و رستوران اختصاص یافته و ۹ طبقه بالا برای کارهای اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت سازنده می گوید مصرف انرژی در این ساختمان ۴۶ درصد کاهش می یابد و میزان تصاعد دی اکسید کربن از طریق این ساختمان هم ۷۴ درصد کمتر از ساختمان های مشابه است.
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار