مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: 10 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان امسال به کشت غلات اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۸۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 27 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ طیار فیلی اظهار داشت: عملیـات کـاشت غلات پـاییزه از اراضـی مسـتعد و حاصـلخیز کشاورزی این شهرسـتان آغاز شـده که از این میزان سه هزار هکتار گنـدم آبی ، 6 هزار و 500 هکتار گندم دیم و یک هزار هکتار نیز به جو دیم اختصاص یافته است.

به گفته وی در سـال زراعی جـاری روش های کـاشت غلات پـاییزه بصورت مکانیزه انجام می شود.

فیلی با اشاره به مزایـای روش کاشت مکانیزه در مقایسه با کشت سـنتی تاکید کرد: تراکم مناسب بـذر، عمق مناسب کشت، اسـتفاده همزمـان از نهاده های کشاورزی کود شـمیایی و بـذر، افزایش عملکرد تولیـد در واحـد سـطح ، کاهش هزینه های تولیـد، ذخیره سـازی منـاسب آب کشـاورزی از مزایای کشت مکانیزه است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر یادآور شد: تا کنون بیش از یک هزار و 400 تن بذر گنـدم در ارقـام مختلف از نوع سـیروان، کریـم، چمران، زاگرس، شبرنــگ و ســیوند در بیـن کشــاورزان و بهره برداران غلات کاراین شهرسـتان توزیع شده است.

فیلی از فعالیت 6 هزار نفر بهره بردار کشاورز در کشت غلات پائیزه در شهرستان دره شهر خبر داد و گفت: کـاشت گنـدم از نیمه دوم آبـان مـاه آغـاز و تا نیمه اول آذر ماه ادامه دارد.

شهرستان دره شهر 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم قابل کشت دارد، سالانه 190 هزار تن محصول در این شهرستان برداشت می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار