مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: ۲۵۶ هزار دانش‌آموز در بیش از هزار و ۴۰۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند، ۹۶ درصد از دانش‌آموزان استان در داخل شهر قم تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: درصد باسوادی در استان قم نسبت به شهرهای دیگر وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی با اشاره به مسئله کمبود مراکز دبستانی و مهدکودک در قم افزود: از سه سال گذشته هیچ‌گونه مجوزی برای احداث پیش‌دبستانی صادر نشده است، برخی از فضاهای آموزشی با مجوز آموزش‌وپرورش قم اقدام به برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر فعالیت برخی مراکز غیرمجاز در حوزه مهدهای کودک و مراکز متشابه گفت: آموزش‌وپرورش استان قم با فعالیت مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های غیر مجوز دار به‌شدت مخالف بوده و آماده هرگونه برخوردی در این زمینه است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به استقبال آموزش‌وپرورش قم از صدور مجوز مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی غیرمجاز ابراز کرد: آموزش‌وپرورش قم مجوز پیش‌دبستانی‌های غیرمجاز را در کوتاه‌ترین زمان در صورت درخواست مجوز را صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رتبه و درصد جذب بی‌سوادان قم در بین استان‌های کشور رتبه مطلوب و قابل‌توجهی بوده اما باید تا پایان بی‌سوادی تلاش مجموعه دستگاه‌های استان ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم تأکید کرد: ادارات استانی می‌توانند برای سواددار کردن افراد بی‌سواد بین 10 الی سال49 مشوق‌های تشویقی برای ارباب‌رجوع خود برای سواددار شدن انجام دهند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: ارائه تسهیلات و وام‌های کم‌بهره برای تشویق به سواددار شدن افراد بی‌سواد یکی از راهکارهای در نظر گرفته برای ایجاد میل و علاقه در بین بی‌سوادان برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی است.

وی عنوان کرد: متأسفانه نوسانات اخیر نرخ ارز تأثیرات منفی در مسئله نوسازی مدارس استان داشته است، درصورتی‌که نقدینگی آموزش‌وپرورش به‌درستی تأمین نشود امکان تسویه‌حساب بدهی با شرکت‌های خدمات رسان استانی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مشکل نقدینگی مدارس و آموزش‌وپرورش استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر 3 پروژه خیر ساز در دست اجرا بوده که مشکلات نقدینگی آموزش‌وپرورش سبب شده تا موانع جدی در مسیر تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها صورت بگیرد.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: بیش از 256 هزار دانش‌آموز در بیش از هزار و 400 واحد آموزشی مشغول تحصیل بوده که اغلب آن‌ها با مشکلاتی درزمینهٔ نقدینگی برخوردار هستند، 96 درصد از دانش‌آموزان استان قم در داخل شهر قم مشغول تحصیل هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار