رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران گفت : سومین دوره جشنواره یاد یار مهربان، با شعار حال خوش خواندن در کتابخانه عمومی سعدی با حضور گسترده کودکان و نوجوانان و برخی مسئولین فرهنگی شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 28 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت چراغی در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت : جشنواره امسال با شعار «حال خوش خواندن» نامگذاری شده است وبر اساس این نامگذاری کتابداران به عنوان مشاوران و راهنمایان کتابخوانی، باید تلاش کنند همه اقشار جامعه را به مطالعه ترغیب کنند و «حال خوش خواندن» را در آنان ایجاد و تقویت کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: بالا بردن سطح آگاهی والدین و مربیان در مورد مزایای خواندن و شیوه‌های مطالعه، تقویت انگیزه مطالعه و کتابخوانی و برقراری تعامل فرهنگی با خانواده‌ها و اولیای تربیتی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در هفته کتاب است .

وی در ادامه گفت : برگزاری چنین جشنواره هایی که با زیبایی و شکوه زیادی با همراهی و مشارکت خانواده ها در محل کتابخانه های عمومی برگزار می گردد ، خاطره ای دلنشین وزیبا را در اذهان کودکان برجای خواهد گذاشت.

چراغی افزود : عادت به مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی سبب خواهد شد این افراد در جوانی با پشتوانه ی فکری مستحکمی وارد اجتماع شوند .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران با بیان اینکه اگر خواستار چشم انداز بهتری از آینده نسبت به زمان حال هستیم و بخواهیم فرزندانی اهل تفکر و اندیشه برای ایرانی آباد و مستقل پرورش دهیم گفت : باید به این باور برسیم که یکی از مهمترین راه ها، عادت کردن به مطالعه آزاد است و کتابخانه در رسیدن به این امر مهم، نقش کلیدی و بسیار مؤثری داشته و دارد .پس بر آن باشیم که با ايجاد كتابخانه و تشويق فرزندان مان به استفاده از آن ،خلاقيت و خودباوري را به آنان هديه كنيم .

وی گفت : در این جشنواره برنامه های ویژه ای از جمله ،اجرای قرآن به صورت دسته جمعی توسط پیش دبستانی ها ، نمایش با موضوع کتاب و کتابخوانی ،خواندن حدیث ، قصه خوانی توسط کتابدار بخش کودک ،اجرای گروه سرود ،برگزاری نمایشگاه ازکارهای هنری نقاشی وکاردستی کودکان درباب کتاب وکتابخوانی واجراي طـرح عضـويت خانوادگـي در كتابخانه عمومی ،مهترین برنامه هایی اجرایی در این جشنواره بودند.

چراغی افزود: امسال در کتابخانه های عمومی شهرستان بیش از 40 فعالیت با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود . و  تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران این فعالیت‌ها را به صورت ویژه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران : 6باب کتابخانه عمومی ویک باب کتابخانه مشارکتی در سطح شهرستان دارد که 100هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف علمی ، فرهنگی ،سیاسی ، تاریخی ، اجتماعی ،داستان ، کمک درسی کودک و نوجوان در این کتابخانه ها وجود دارد

وی گفت :بیش از 6هزار نفر عضو کتابخانه های دهلران هستند و میانگین مراجعه به کتابخانه های عمومی دهلران درماه 5هزار نفر است ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار