معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان بابیان اینکه مهمترین وظیفه اصلی این واحد آموزش عالی تأمین و تربیت نیروی متخصص برای آموزش‌ و پرورش است ، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 97 این واحد، 9 هزار و 200 معلم دانش آموخته را در اختیار وزارتخانه گذاشت .
کد خبر: ۶۸۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 29 November 2018

رضا کچوئیان افزود: هم‌اکنون 54 هزار دانشجو معلم در رشته‌های کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: 24 هزار نفر از این تعداد مهرماه 97 جذب شدند و بقیه مربوط به سال‌های تحصیلی 92 تا 95 هستند.
کچوئیان تعداد دانشجو معلمان کارشناسی ارشد را 180 نفر بیان کرد و افزود: دانشجو معلمان یادشده در 98 مرکز و پردیس‌های دانشگاهی تحصیل می‌کنند که 64 مورد از این تعداد پردیس و بقیه مرکز هستند.
وی بابیان اینکه این دانشگاه نهادی مأموریت گرا و درعین‌حال حاکمیتی است، تأکید کرد: مأموریت گرا به این معناست دانشجویان بعد از تحصیل شغل دارند و باید کیفیت آموزشی آنها را تضمین کنیم.
معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون مهارت آموزان ورودی سال 95 دانشگاه برای شرکت در آزمون جبرانی انتخاب اصلح در 23 آذرماه جاری خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان در این آزمون گواهی شایستگی حرفه‌ای دریافت می‌کنند.
معاون دانشگاه فرهنگیان روز چهارشنبه در سفر به یزد منصور دهقان منشادی را به‌عنوان مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد معرفی و از خدمات فضل‌الله رضایی اردکانی تجلیل کرد.
مهارت آموزان افرادی هستند که بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در سال 95 شرکت کردند و برای آمادگی ورود به مدارس باید در آزمون جبرانی اصلح شرکت کنند.
هم‌اکنون یک هزار و 500 دانشجو معلم در 2 پردیس دانشگاه فرهنگیان یزد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار