استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام از چهارخطه شدن مسیر ایلام به نجف از زبان وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر گردید مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران تحت اقدام قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 01 December 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با محمود عبدالرضا طلال استاندار سابق واسط و نماینده حال حاضر مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط ضمن تاکید بر ادامه مراودات دوستانه بین دو استان ایلام و واسط، تصریح کرد: دوران طلال در استانداری واسط عراق دوران طلایی رابطه بین دو استان ایلام و واسط بود و امیدواریم در دوران محمد میاحی استاندار جدید واسط ادامه پیدا کند.

وی در ادامه از چهارخطه شدن مسیر ایلام به نجف از زبان وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر گردید مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران تحت اقدام قرار گیرد.

استاندار ایلام بر ایجاد راه آهن ایلام به نجف تاکید کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داده اند که به زودی قسمتی از راه آهن کرمانشاه- ایلام - مهران به مناقصه گذشته شود.

در ادامه محمود عبدالرضا طلال نماینده مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط از اراده جدی کشور عراق برای چهارخطه کردن مسیر مهران به نجف خبر داد و گفت: هفته گذشته با وزیر راه عراق درخصوص راه آهن ایلام به نجف بحث و گفتگو داشته ام و مقرر شد که این مهم با همتای ایرانی پیگیری شود.

وی بر عملیاتی شدن پروژه های چهارخطه شدن و ایجاد خط ریلی بین ایلام و نجف تاکید کرد و افزود: ما خواستار دیدار وزرای راه دو کشور ایران و عراق برای ایجاد تفاهم نامه های لازم در این خصوص هستیم.

نماینده مجلس عراق از پیگیری تعهدات خود در دوران استانداری واسط عراق گفت و بیان داشت: روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه عراق در خصوص بازگشایی بازارچه های دو طرف مرز جلسه دارم و امیدوارم به زودی شاهد راه اندازی دو بازارچه شهابی و چنگوله باشیم.

وی در پایان از رابطه حسنه با استانداری ایلام گفت و تاکید کرد: من در ایران غریبه نیستم و ایران خانه دوم من است و بابت همکاری و تعامل بسیار خوب سلیمانی دشتکی استاندار متعهد ایلام در زمان استانداری واسط صمیمانه تشکر می کنم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار