مدیرکل بهزستی استان ایلام:
مدیرکل بهزستی استان ایلام گفت: شش هزار نفر از معلولان ایلامی در انتظار دریافت خدمات بهزیستی قرار دارند.
کد خبر: ۶۸۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 01 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی اظهار داشت: 12 آذرماه روز جهانی معلولان و هفته معلول نام‌گذاری شده است تا در این روز و هفته یاد‌آور رنج و مشقت کسانی باشیم که ظاهری هر چند متفاوت نسبت به انسان‌های معمولی دارند، اما وقتی مهربان نگاه‌شان کنیم بی شک نگاهمان را با لبخندی مهربان بی جواب نمی گذارند.

مدیرکل بهزستی استان ایلام با اشاره به وجود 524 خانوار دارای 2 معلول در استان ایلام گفت: ضرورت وجود این خانوار در استان ایلام میطلبد که در استان ایلام و به خصوص شهر ایلام اقدامات مناسب از مناسب‌سازی مبلمان شهری، اصلاح معابر و خیابان‌های مناسب با تردد معلولان و اختصاص وسایل حمل و نقل مناسب با وضعیت معلولان در ایلام مورد نظر قرار گیرد.

وی به خانوارهای دارنده سه معلول در ایلام به تعداد 97 خانوار اشاره و افزود: 26 خانوار در استان ایلام داری چهاو پنج معلول نیز وجود دارند که سازمان بهزستی استان ایلام امکانات لازم زیستی و نگهداری به آنان ارائه می‌دهد.

همتی امکانات ارائه داده شده توسط بهزستی را برطرف کننده نیاز این خانوارها را ندانست و در ادامه افزود: برای توانمند کردن معلولان  مناسب با تامین نیازهای زیستی نیازمند تلاش مضاعف و فرهنگ‌سازی برای کاریابی متناسب با وضعیت جسمی آنان هستیم.

مدیرکل بهزستی استان ایلام، معلولیت جسمی و حرکتی را میزان 42 درصد عنوان کرد و گفت: معلولان جسمی و حرکتی 42 درصد معلولان ایلام را از آن خود کرده‌است.

وی اهتمام ویژه مدیران به اجرایی کردن لایحه جامع حقوق معلولان را خواستار و بیان کرد: اجرای طرح جامع حقوق معلولان کمک بزرگی به جامعه معلولان است.

همتی حمایت اداره کل بهزستی استان ایلام از 12 هزار و 900 معلول خبر داد و تصریح کرد: افزایش یارانه و تامین کمک هزینه معلولان و در انتظار نوبت 6000 نفر معلول برای دریافت یارنه نیازمند مساعدت و کمک بیشتر به این قشر ضعیف جامعه است.

مدیرکل بهزستی استان ایلام، غربالگری شنوایی، اجرای طرح‌های شنوا سنجی، تنبلی چشم و همچنین غربالگیری ژنیتکی از اقدامات بهزستی استان ایلام برای پیشگیری از معلولیت در جامعه است./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار