مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: طرح راهداری زمستانه با 30 اکیپ عملیاتی از عوامل به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند.
کد خبر: ۶۸۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 01 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه با اشاره به اقدامات این اداره کل در سطح جاده های استان اظهار داشت: پیش آمادگی زمستانی سرمایه ای ارزشمند و زیر بنایی است که در صورت رخداد حوادث و سوانح ناشی از شرایط آب و هوایی، در این فصل باید به بهترین نحو ممکن توان خدمات رسانی و حل و فصل مشکلات وجود داشته باشد.

وی با اشاره به وجود 18 باب ساختمان راهداری و راهدارخانه ثابت و230 نفر پرسنل راهداری در استان، افزود: حوزه راهداری دارای 227 دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین است که برای طرح زمستانی سال جاری در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به بارندگی های اخیر در مناطق مختلف استان تاکید کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل ها، بستر رودخانه ها و شانه سازی محل هایی که تخریب شده بود برای فصل سرما انجام شده است.

دلخواه اضافه کرد: تجهیز راهدارخانه ها و کمبود انبارهای شن و نمک نیز با خرید یک هزار و 700 تن نمک و دپو نزدیک به چهار هزار تن ماسه در راهدارخانه ها انجام شده است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از بسته شدن راه های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری ها و بخشداری های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهاد ها به منظور پاکسازی و برف روبی استفاده می شود.

مدیرکل حمل و نقل و جاده ای ایلام تصریح کرد: مردم می توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری 141 از اطلاعات راه های استان و کشور مطلع شوند.

دلخواه یکی از دلایل انسداد مقطعی راه ها را نداشتن زنجیر چرخ دانست و گفت: نیاز است شهروندان در فصل زمستان و بارش برف ضمن استفاده از زنجیر چرخ در هنگام وقوع حوادث از حرکت در شانه خاکی راه ها خودداری کرده و در مسیر خود باقی بمانند تا عوامل راهداری و پلیس راه بتوانند در کوتاه ترین زمان برای بازگشایی راه اقدام کنند.

استان ایلام دارای 10 شهرستان، 25 شهر و بیش از 600 روستای دارای سکنه است و بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش از 580 هزار نفر جمعیت دارد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار