استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: زکات درآمدی است که به یاری طبیعت بدست می آید و از طریق آن به فقرا و نیازمندان کمک می شود و باید کشاورزان و مزرعه داران و افرادی که مال آنها مشمول زکات می شود به این موضوع توجه کنند.
کد خبر: ۶۸۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 01 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز و همایش منطقه ای زکات استان ایلام اظهار داشت: دین مبین اسلام دین کامل و ارزشمندی است و به همین دلیل حضرت رسول را ختم الرسلا و دین اسلام را آخرین دین الهی می نامیم.

وی افزود: دین ما فلسفه انتظار، آخرت و فلسفه زندگی است، اگر انسان به آخرت اعتقاد نداشته باشد زندگی بشکل دیگری ظاهر می شود و دنیایی پر از هرج و مرج خواهند داشت.

استاندار ایلام یادآور شد: نماز اصول دین است که بخاطر آخرت دنیای ما را نیز می سازد و از نیت گرفته تا تکبیر، رکوع و سجود هر کدام در زندگی دنیوی ما آثار حیاتی بجا می گذارد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه هر کدام از بخش های نماز دارای فلسفه وجودی است، گفت: وضو و طهارت اصل اساسی بهداشت، رکوع و سجود تمرین ورزش و تعظیم در برابر عظمت خداوند و به خاک افتادن در برابر این عظمت است و باعث دوری از تکبر و غرور می شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: یکی دیگر از فلسفه های نماز وقت شناسی است که اگر به موقع انجام گیرد نتیجه مثبتی به همراه دارد و چنین توجهی چندین بار در شبانه روز علاوه بر وظیفه شناسی توجه به آخرت است، نماز چندگانه یعنی دنیا مزرعه آخرت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه مسلمانان به مقوله زکات گفت: زکات درآمدی است که به یاری طبیعت بدست می آید و از طریق آن به فقرا و نیازمندان کمک می شود و باید کشاورزان و مزرعه داران و افرادی که مال آنها مشمول زکات می شود به این موضوع توجه کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: پرداخت زکات حکمت و فواید زیادی دارد که شکوفایی و رونق اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی از جمله این فواید است./م

 

وی با اشاره به جمع آوری 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در استان در سال جاری گفت: این مبلغ تا میزان واقعی پرداخت زکات فاصله زیادی دارد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار