ساعتی پیش درحالی خبر برکناری شهردار مهران از سوی سخنگوی شورای شهر مهران رسانه ای شد که برخی از اعضای شورای شهر روایت دیگری از این استیضاح مطرح کرده اند .دو عضو مخالف استیضاح شهردار بر این باورند که محور جلسه امشب برکناری شهردار نبوده است ،این درحالیست که یکی دیگر از اعضای شورای شهر معتقد است که شهردار در جلسه شهریور ماه استیضاح و از مقام خود برکنار شده است.
کد خبر: ۶۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 01 December 2018

ساعتی پیش درحالی  خبر برکناری شهردار مهران از سوی سخنگوی شورای شهر مهران رسانه ای شد که برخی از اعضای شورای شهر روایت دیگری از این استیضاح مطرح کرده اند .دو عضو مخالف استیضاح شهردار بر این باورند که محور جلسه امشب برکناری شهردار نبوده است ،این درحالیست که یکی دیگر از اعضای شورای شهر معتقد است که شهردار در جلسه شهریور ماه استیضاح و از مقام خود برکنار شده است.

به گزارش تابناک ایلام،قاسم بشاره صیفی عضو مخالف برکناری شهردار با رد دستور جلسه استیضاح شهردار  در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در جلسه امشب شورا موضوع استیضاح شهردار مطرح نشده و دستور کار جلسه در خصوص رفع مشکلات شهر بوده است.

این عضو شورای شهر مهران گفت: حجت شاکیان کماکان شهردار این شهر است و فردا در سر کار خود حضور خواهند یافت .وی عنوان داشت که مخالف استیضاح وبرکناری شهردار فعلی مهران است .

از سویی دیگر عباد الله عیدی نیا دیگر عضو شورای شهر با اعتقاد به قانونی بودن فرآیند استیضاح و برکناری حجت شاکیان از مقام خود گفت : شهردار مهران در شهریور ماه سالجاری استیضاح واز مقام خود برکنار شده است.این درحالیست که در جلسه امشب نیز که با دستور کار برکناری شهردار و تعیین سرپرست برگزار شد ،تعداد سه نفر از اعضای شورای شهر به برکناری حجت شاکیان رای موافق دادند.

عیدی نیا با اشاره به روند استیضاح شهردار افزود: در جلسه هفدهم شهریور ماه جلسه ای با دستور کار استیضاح شهردار تشکیل و تعداد 4نفر از اعضای شورای شهر ( به استثناء قاسم بشاره صیفی ) به اتفاق شهردار در جلسه حاضر  وشهردار در هفت صفحه به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ دادند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر در همان جلسه  مبادرت به بررسی پاسخ های شهردار نمودند ،اما پاسخ های شهردار نتوانست اعضای شورا را قانع کند.خروجی نشست اعضای حاضر در جلسه منجر به رای برکناری شهردار شد.

عیدی نیا تصریح کرد: شورای شهر مهران در همان ایام صورتجلسه استیضاح وبرکناری شهردار را به منظور اعلام نظر نهایی به فرمانداری ارسال نمود ،اما فرماندار با توجیه در پیش بودن اربعین ،اجرایی شدن مصوبه شورا و اظهار نظر دراینخصوص را به ده روز بعد از اربعین موکول نمود.

وی افزود: پس از اربعین و اتمام مهلت تعیین شده ،شورای شهر با اعلام به فرماندار، اجرای مصوبه را خواستار شد که متعاقب آن فرماندار ارایه مستندات ومدارک  جلسه را مطالبه نمود.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: شورای شهر مهران تمامی مستندات استیضاح شامل دعوتنامه ،سوالات مطروحه و پاسخ های شهردار ،دفتر حضور وغیاب ،دستور کار ،برگه های رای گیری وصورتجلسه رادر 15 صفحه به فرماندار تقدیم نمود.

وی با بیان اینکه فرماندار مطابق با ماده 80 می بایست  ظرف مدت دو هفته مطابقت ویا عدم مطابقت مصوبه با قانون  را به شورای شهر اعلام نماید خاطر نشان کرد:با اتمام مهلت قانونی تعیین شده ،فرماندار از اعلام نظر در مهلت مقرر امتناع نمود .لذا بر اساس نص صریح قانون که تصریح شده ؛"عدم اعلام نظردر مهلت مقرر به معنای تایید است" شورای شهر مبادرت به اجرای مصوبه فوق الذکر مبنی بر برکناری شهردار از سمت خود نمود.

عیدی نیا تاکید کرد : با این حال در جلسه امشب با دستور کار برکناری وتعیین سرپرست تشکیل و اعضای شورای شهر با اکثریت آراء(سه نفر از پنج نفر) به برکناری حجت شاکیان از مقام خود رای داد.

در حال حاضر سه روایت متفاوت از استیضاح شهردار در جریان است ؛سه نفر ازاعضای شورای شهر به برکناری شهردار رای مثبت داده اند . دو نفر دیگر از اعضای شورای شهر بعنوان مخالفین استیضاح ،موضوع برکناری را از اساس رد نموده و کمکان حجت شاکیان را شهردار این شهر می دانند . اما شهردار نیز با نظر مخالفین همراهی می کند و همچنان خود را شهردار رسمی این شهر قلمداد می کنند.

حال باید منظتر ماند ودید که تکلیف قانون در خصوص رفتار اخیر شورای شهر وروایت های مطرح شده در خصوص وضعیت شهردار این شهر به کجا ختم خواهد شد و قانون به نفع کدامین گروه تفسیر خواهد شد؟!اما یقینا فصل الخطاب قانون است ،اگر قانونی باقی مانده باشد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار