جمعی از خادمان و فعالان اربعین حسینی و دست اندرکاران موکب شهرستان دهلران در آئینی که با حضور امام جمعه و مسئولان این شهرستان برگزار شد، تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۸۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 02 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ در این مراسم امام جمعه دهلران گفت: تکریم خادمان حضرت امام حسین (ع) و فعالان عرصه دینی و فرهنگی شهر وظیفه عمومی است که انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی با اشاره به نزدیکی دهلران به عتبات عالیات اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر استفاده از فرصت مرزها برای تبادل کالا و تاکید وزیر کشور بر افزایش خروجی و ورودی مبادی تردد زائران، نیاز است مرز چیلات گشایش یابد.

وی بر ضرورت توجه به جاده های شهرستان تاکید کرد و افزود: امسال بیش از یک میلیون نفر در موکب های این شهرستان پذیرایی شد، لذا با توجه به تردد زائران از این شهر افزایش بودجه اربعین ضرورت دارد.

فرماندار دهلران هم در این آئین گفت:با توجه به ظرفیت های این شهرستان، هم افزایی نخبگان، بزرگان و دانشگاهیان برای توسعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سید حسینعلی موسوی با اشاره به همت دولت در راستای تکمیل زیرساخت های مرز چیلات بیان کرد: تکمیل فیبر نوری، برق و همچنین جاده دسترسی و اقدامات برای تامین آب شرب از مهمترین اقدامات در زیرساخت های این مرز است.

وی با اشاره به فعالیت ان جی ال و پتروشیمی دهلران و ضرورت تلاش برای بکارگیری بیشتر نیروهای بومی افزود: همه باید با هم افزایی زمینه بیش از پیش توسعه شهرستان را فراهم کنند.

موسوی به توجه دولت به راه های شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک در دست اقدام است و مجوز ماده 56 آن اخذ شده و فاز اول در حال تکمیل شدن است.

وی اضافه کرد: ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش هم در مراحل پایانی است و این مهم نیز محقق خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام هم در این آئین گفت: امیدواریم زیرساخت های شهرستان دهلران در سال آینده برای پذیرایی از زائران تکمیل شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار