مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: ذخائر بانک خون استان ایلام با کاهش خون و فرآورده های خونی مواجه شده و برای جبران این کاهش افراد از همه گروه های خونی با مراجعه به پایگاه انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کنند.
کد خبر: ۶۸۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 03 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی  اظهار داشت: کمبود ذخایر خونی در استان ایلام و نیز افزایش تقاضای دریافت خون از مراکز درمانی باعث شده که تعادل بین عرضه و تقاضای خون نامتعادل شود.

وی افزود: مردم از همه گروه های خونی مثبت و منفی برای اهدای خون از ساعت هشت صبح تا 12 و نیم ظهر و 13 و نیم بعد از ظهر تا 18 و نیم عصر به پایگاه انتقال خون استان ایلام مراجعه کنند.

اکبری دهبالایی با بیان اینکه همراه داشتن اصل کارت شناسایی معتبر اعم از کارت ملی، شناسنامه و یا گواهینامه جهت خونگیری الزامی است، یادآور شد: اهداکنندگان درصورت وجود سابقه بیماری حتماً پزشک انتقال خون را در جریان بیماری خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان های تابعه نیز با مراجعه به فرمانداری های محل سکونتشان آمادگی خود را برای خون دهی اعلام کنند تا تیم های سیار خونگیری از مرکز استان ایلام به این مناطق اعزام شوند.

وی گفت: همه سال در فصول سرد سال میزان مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش می یابد و این امر در افت ذخائر بانک خون استان ایلام تاثیر مستقیم دارد.

اکبری دهبالایی اظهار داشت: هم اکنون پایگاه انتقال خون استان ایلام برای تامین خون و انواع فرآورده های خونی نیازمند مشارکت افراد با گروه های خونی متفاوت منفی و مثبت است.

اکبری دهبالایی تاکید کرد: از افراد کم سابقه و بار اولی که برای اهدای خون مراجعه می کنند آزمایش و غربالگری های اولیه صورت می گیرد تا بعد از تایید سلامت خون انها از این افراد برای اهدای خون فراخوان می شود.


10 هزار نفر از جمعیت استان را اهداکنندگان مستمر خون تشکیل داده اند.

خون و فرآورده های خونی به مصرف بیماران تالاسمی، مصدومان نیازمند عمل جراحی و ... می رسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار