مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام:
مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: از ۲۲ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام ۷۶۷ خانوار شهری و روستایی استان معادل سه درصد جمعیت فاقد مسکن هستند.
کد خبر: ۶۸۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 03 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد زینی وند اظهار داشت: کمیته امداد هم دوش با سایر نهادها و سازمان های ذیربط اقدامات خوبی در بحث مسکن برای مددجویان انجام داده است.

وی گفت: طی سه سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۸۰ فعالیت عمرانی مرتبط با مسکن در استان توسط کمیته امداد انجام شده که شامل ساخت یک هزار و ۴۳۶ واحد مسکن روستای، ۴۸۰ مورد مسکن شهری، تعمیر پنج هزار هزار و ۹۷۲ مورد منازل مددجویان، تکمیل ۲۵۵ مورد منازل نیمه کاره شهری و روستایی و...بوده است.

وی افزود: علاوه بر این ۶۳۱ واحد مسکن مددجویی برای افرادی که امکان مسکن دار شدن آنها نبود با همکاری سپاه و کمیته امداد در استان ساخته می شود که 409  واحد آنها تکمیل و تحویل مددجویان شده و تعداد ۲۲۲ مورد نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ نیز ۹۱۳ فعالیت عمرانی شامل ساخت ۱۳۵ مسکن شهری و ۷۳ مسکن روستایی و ۲۲۲ مسکن مشترک با طرح سپاه و تعدادی تعمیرات و... در دست اقدام داریم.

وی  عنوان کرد: از ۲۲ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام ۷۶۷ خانوار شهری و روستایی استان معادل سه درصد جمعیت فاقد مسکن هستند.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان با اشاره به تعداد خانوارهای نیازمند احداث مسکن شهری و روستایی استان گفت: با توجه به بحث نیازسنجی که از مددجویان تحت پوششی که فاقد مسکن بودن انجام گرفت ۶۴۱ خانوار شهری معادل ۶۴ درصد فاقد مسکن شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۶۴۱ مورد شهری، ۳۶۱ خانوار در شهر ایلام است و مددجویان شهر ایلام هم اکنون به علت بالا رفتن قیمت ملک مشکل دارند، انتظار داریم که مسئولان و افرادی که می توانند در این راستا کمک کنند که مشکل مسکن این افراد مرتفع شود.

زینی وند بیان کرد: همچنین در بحث مسکن روستایی ۱۲۶ خانوار نیازمند مسکن روستایی معادل ۱۶ درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است.

وی در خصوص مددجویانی که در شهر ایلام فاقد مسکن هستند و قصد مهاجرت به روستا را دارند بیان کرد: طرح مهاجرت شهر به روستا از سرفصل های مهم کمیته امداد است، تمامی مددجویانی که قصد مهاجرت به روستای اولیه خود را دارند کمیته امداد به صورت بدون نوبت این آمادگی را دارد تسهیلات بنیاد مسکن را به این افراد ارائه دهد و مساعدت بلاعوض کمیته امداد بین ۲۰ تا سقف ۲۵ میلیون تومان بر اساس تعداد خانواده کمک می کند./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار