فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش زرین آباد شهرستان دهلران خبر داد .
کد خبر: ۶۸۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 03 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ صیدحسین محمدی اظهار کرد: در پی گشت‌های نامحسوس شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی بخش زرین‌آباد و با همکاری ماموران انتظامی و پایگاه حفاظتی بخش میمه بامداد روز گذشته تعداد دو نفر از حفاران غیرمجاز با ابزار و ادوات حفاری دستگیر و خودرو آنان نیز توقیف شد.

وی با بیان اینکه از متهمان یکدستگاه فلزیاب ، یکدستگاه ردیاب وخودرو نیز کشف و ضبط شد و جهت سیر مراحل قضایی این پرونده در دستورکار ماموران نیروی انتظامی و مرجع قضایی قرار دارد، تصریح کرد: میراث فرهنگی متعلق به عموم مردم و همه نسل ها است، بنابراین صیانت از آن تکلیف همگانی است و اسناد مشهود تمدن همین بناها و آثار فاخر ملی کشور است که بخشی از هویت و افتخارات تاریخی این سرزمین کهن است .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ایلام ادامه داد: پایگاه‌های حفاظتی میراث فرهنگی در سطح استان تقویت خواهند شد و پایگاه حفاظتی بخش‌های زرین آباد و میمه از بدو راه اندازی موفقیت‌‌های بسیار خوبی در راستای صیانت از آثار تاریخی و تعامل با مردم داشته و پیگیری و برخورد ایشان با مجرمین قابل تحسین است./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار