رئیس میراث فرهنگی چرداول:
شهرستان چرداول یکی از مهمترین شهرستان های استان ایلام است که دارای جاذبه های طبیعی فراوان بوده وازاین رو نیازمند برنامه ریزی برای توسعه گردشگری است.
کد خبر: ۶۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 04 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ شهرستان چرداول یکی از مناطق دیدنی استان ایلام است که در دروازه ورودی استان قرار دارد که هرساله علاوه بر زائرین اربعین حسینی پذیرای گردشگران نیز هست.

این شهرستان 82 هزار نفری دارای 250 اثر شناسایی شده و و ۱۱۱ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که ساکنان آن به گویش های لکی، لری وکردی صحبت می کنند از این رو تنوع فرهنگ وآداب ورسوم دراین شهرستان دیده می شود ودارای طبیعت بکر وزیبا در مناطق مختلف شهرستان است.

گردشگری موضوعی است که این روز ها باید روی آن با تمرکز ویژه ای کار کرد وبا صنعتی کردن آن از این راه به اعتلای شهرستان چرداول واستان ایلام کمک کرد.

 

جهانبخش طهماسبی رئیس میراث فرهنگی چرداول با بیان اینکه شهرستان چرداول از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است گفت: از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان می توان به پل تاریخی «کر و دیت» در ۴۰ کیلومتری شهر سرابله، تنگ تاریخی شمشه در ۲۰ کیلومتری جنوب سرابله اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر مناطق گردشگری این منطقه می توان مانشت و بانکول، چهار طاقی طاق گاورین در ۲۰ کیلومتری چرداول، قلعه سام، تنگ تاریخی طبیعی زنجیره علیا و چهار طاقی موشکان اشاره کرد که تاکنون توانسته است مورد توجه گردشگران خارجی واقع شده است را نام برد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان چرداول تصریح کرد: روستای تنگ قیر از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی با قدمت دیرینه این منطقه است که در ۱۰کیلومتری شهر سرابله و در ۵۰کیلومتری شمال شرقی ایلام قرار دارد و دارای طبیعت بکر و رودخانه های خروشان است که طراوت دو چندانی را از حیث زیبایی به این منطقه بخشیده است.

 

اینها تازه نمونه ای ازآثار زیبای شهرستان هستند وآثاری مانند منطقه تفریحی چریور یا شهرتاریخی گم گم و ... ذکر نشده اندو موضوع هم همین مورد است که چرا حوزه گردشگری شهرستان بنا بر ظرفیت ویژه اش دیده نمی شود.

جذب گردشگر به برنامه ریزی دقیق و ویژه نیاز دارد تا بتوانند به اشتغال و توسعه شهرستان چرداول واستان ایلام کمک کند ولی شاید دراین مورد آن طور که شایسته است ظرفیت های شهرستان مغفول مانده اند.

برای توسعه شهرستان چرداول وحل مشکل بیکاری ، گردشگری راه حل مناسبی است اگر برنامه ریزی وسرمایه گذاری مناسبی روی آن وجود داشته باشد./ح

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار