نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت : نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی دهلران با هدف تامین برق طرح های ان جی ال 3100 و پتروشیمی دهلران ساخته می شود.
کد خبر: ۶۸۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 04 December 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور :: وجود ذخایر عظیم نفت وگاز،آب وخاک و... در استان ایلام وعدم توسعه یافتگی آن با توجه به این پتانسیل ها نشان از عدم توجه دولت ها به توسعه استانی بوده که نقش بسزایی در اقتصاد کشور داشته است چراکه برداشت روزانه بیش از 200هزار بشکه نفت در این استان ونقش آفرینی آن در اقتصاد کشور وعدم توسعه یافتگی ومحرومیت ،برای افکار عمومی بخصوص مردم این استان غیر قابل پذیرش است .

خوشبختانه در سال های اخیر و در سایه توجه دولت تدبیر وامید به استان ایلام ،شاهد توسعه استان در ابعاد مختلف بوده ایم . استانی که جوان ترین استان کشور است هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله بسیار زیادی داریم ولی تلاش دولت در استان ایلام در حوزه های مختلف وسرمایه گذاری آن در حوزه نفت گاز واشتغال زایی برای جوانان جویای کار،می تواند آینده ای درخشان برای مردمان این دیار رقم سازد.

مردمانی که در هشت سال دفاع مقدس با رشادت هایی که داشتند وفاداری خود را به این انقلاب نشان دادند. استان ایلام با داشتن 420کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از امن ترین استانهای مرزی کشور است وهمین سبب شده که دولت در این استان سرمایه گذاری عظیمی در حوزه های نفت وگاز در دستور کار داشته باشد که مهترین این سرمایه گذاری ها در شهرستان های دهلران ومهران است .

توسعه میادین نفتی ،فعالیت ان جی ال وپتروشیمی دهلران با گذشت سالها بلاتکلیفی در این برهه از شرایط تحریم ها واشتغال جوانان بومی منطقه در این پروژه ها، امید به زندگی در دل جوانان بومی منطقه فراهم کرده است هرچند ان جی ال دهلران در بحث جذب افراد بومی مورد نقد است.

اما نقش آفرینی آن در توسعه شهرستان را نمی توان نادیده گرفت. احداث نیروگاه 500مگاواتی سیکل ترکیبی در شهرستان دهلران ازجمله اقدماتی است که قرار است دولت تدبیر وامید در شهرستان دهلران عملیاتی کند، برای بررسی این موضوع گفت وگویی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی داشته ایم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شواری اسلامی گفت : خوشبختانه همراهی دولت در راستای توسعه استان قابل قبول است

شادمهر کاظم زاده در گفتگو با تابناک گفت :  نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی دهلران با هدف تامین برق طرح های ان جی ال 3100 و پتروشیمی دهلران ساخته می شود.

وی گفت : خوشبختانه در بحث سرمایه گذاری  واقدمات اولیه،پیگیری های خوبی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی بیان داشت : در بحث سرمایه گذاری این پروژه عظیم رایزنی هایی در حال انجام است وبرای جذب سرمایه گذار با چندین شرکت بزگ داخلی رایزنی هایی شده که در صورت به نتیجه رسیدن، 500میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری خواهد شد.

وی بیان داشت : در طول ساخت این نیروگاه 3 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال جوانان جویای کار منطقه فراهم خواهد شد وبعد از بهره برداری نیز اشتغال مستقیم 350 نفری در نیروگاه سیکل ترکیبی فراهم  می شود

نماینده حوزه انتخابیه دهلران گفت : با مشخص شدن سرمایه گذار این پروژه عظیم ،دهلران وحتی استان ایلام روی ریل توسعه قرار خواهند گرفت .

 کاظم زاده اظهار داشت : بدون شک به عنوان نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی برای توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه واستان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد ودر راستای امانتی که مردم به من داده اند کوتاهی نخواهم کرد .

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام اظهار داشت : در دیدار روز گذشته مجمع نمایندگان استان در مجلس شواری اسلامی واستاندار با وزیر نفت، یکی از مطالباتی که به صورت ویژه دنبال کردم اعمال ماده 47دربحث استفاده از نیروهای بومی منطقه در شرکت های فعال نفتی استان بخصوص ان جی ال وپتروشیمی دهلران بود .

وی گفت : در این دیدار وزیر نفت قول پیگیری واستفاده از نیروهای بومی منطقه را دادند.

کاظم زاده گفت :در آینده نزدیک با تکمیل پروژه های ان جی ال وپتروشیمی ونیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ،شهرستان دهلران به قطب صنعتی در کشور تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم شهرهای دهلران ، آبدانان ، دره شهر وبدره در مجلس شورای اسلامی افزود : فعالیت شرکت های نفتی در حوزه انتخابیه فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان منطقه است وقطعا استفاده از آنها باتوجه به این ظرفیت های عظیم منطقه، امری ضروری است که همه مسئولان اجرایی باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند وبنده به عنوان نماینده مردم هم قطعا در سطح کلان این مهم را پیگیری خواهم کرد . /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار