فرماندار ایلام:
فرماندار ایلام گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال جاری 479 میلیارد ریال از محل تملک و دارایی است که برای اجرای 186 طرح هزینه می شود.
کد خبر: ۶۸۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 04 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ معروف بسطامی اظهار داشت: در بخش اشتغال روستایی شهرستان ایلام تاکنون 253 طرح با اعتبار 248 میلیارد ریال و اشتغال 554 نفر در بانک ها مصوب و انعقاد قرارداد شده است.

وی افزود: در بخش اشتغال فراگیر نیز سهم این شهرستان 12 طرح با اعتبار 246 میلیارد ریال و اشتغال 168 نفر است.

فرماندار ایلام یادآور شد: ایلام جز شهرستان های برتر در حوزه پرداخت تسهیلات است و با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت آن شهری است بنابراین مشمول اجرای طرح در حوزه شهری نمی شود و اعتبارات آن مخصوص روستاها است.

بسطامی تاکید کرد: پس از ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال در تلاشیم با استفاده از تجارب مرحله قبل با بررسی و کار کارشناسی و دقت بیشتر و اجرای طرح های بهتر در بحث اشتغال جوانان اقدامات موثری انجام دهیم.

وی به بازسازی معابر روستاهای ایلام اشاره کرد و گفت: چهار میلیارد ریال اعتبار صرف روکش آسفالت روستای گنجوان بخش چوار و بازسازی معابر دیگر روستاها می شود.

فرماندار ایلام افزود: این اعتبارات از محل منابع شهرستان با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری تامین می شود که با مساعد شدن شرایط جوی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بسطامی یادآور شد: تعریض پل ورودی روستای پلک لک و ترمیم نوار حفاری و سنگ فرش این روستا، بیس و آسفالت معابر روستای بانسرو و روستای پارده، جدول کشی معابر روستاهای چمن سید محمد و روستای پاقلعه از محل اعتبارات شهرستان با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری در دست اجرا است و پیمانکاران آن ها مشخص شده که بزودی اجرایی می شود.

فرماندار ایلام یادآور شد: ضمن اینکه طرح هادی روستاهای برجعلی و پلک گردل نیز نهایی شده و 150 میلیارد ریال نیز برای مطالعه طرح هادی روستای چغاکبود در نظر گرفته و مقرر شد بنیاد مسکن این طرح را در اولویت قرار دهد.

شهرستان ایلام 225 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 30 هزار نفر در 73 روستا سکونت دارند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار