معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: فعالیت های پژوهشی و نتایج حاصله بایستی به حل یک مشکل اساسی از استان، دستگاه ها و نهادهای مورد نظر منجر شوند.
کد خبر: ۶۸۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 04 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  ایوب درویشی در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان، اظهار داشت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای آسیب شناسی امور مربوط به این حوزه است که این مهم باید با حضور پژوهشگران و کارگزاران فعالیت های پژوهشی انجام گیرد.

وی با تاکید بر انجام بازدید دانشجویان و دانش آموزان از مراکز پژوهشی و صنایع بزرگ استان، افزود: این بازدیدها می تواند نقش مهمی در توانمندسازی نسل آینده استان و ترویج و بهبود فرهنگ تحقیق و پژوهش داشته باشد.

معاون استاندار ایلام خواستار تجلیل از دستگاه های برتر در حوزه پژوهش شد و یادآور شد: باید نتایج پژوهش های مهمی که بر اساس اولویت بندی تعیین شده اند بررسی و مورد استفاده قرار گیرند تا منجر به حل مشکلات موجود شوند.

درویشی اضافه کرد: در هر استان تجارب علمی وجود دارد، اما آسیب کار پژوهش در سطح ملی این است که از بالا تصمیم گرفته می شود که این مساله به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات محیطی موجب مشکل می شود.

وی گفت: پژوهش ها نیازمند اطلاعات ریز استان هستند به همین دلیل، اجرایی کردن آنها ملزم همراهی با یکی از دانشگاه های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: پژوهش های معرفی شده از سوی کارگروه به مناقصه رفته و هر پژوهشی که نتایج علمی و دقیقی داشته باشد انتخاب خواهند شد.

درویشی تاکید کرد: پس از انتخاب پژوهش های برتر، نتایج آن باید داوری و نقد و ایرادات آن دفاعی و نهایی شوند تا در مرحله اجرا با مشکل مواجه نشوند.

در ادامه این نشست اعضا به بحث و بررسی در خصوص انتخاب پژوهشگران برتر مراکز علمی و دستگاه های اجرایی پرداختند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار