در کمسیون انرژی مجلس مطرح شد؛
️نشست کمسیون انرژی مجلس با حضور استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس با موضوع رفع مشکلات حوزه انرژی و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران در فاز یک و 2 برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 05 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی ️در نشست تخصصی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص مسائل و مشکلات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان و ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران بحث و گفت وگو کرد.

توجه به وضعیت برق جنوب استان و مشکلات شهرستان دهلران، تامین برق مصرفی استان و ایجاد زیرساخت لازم برای تامین برق صنایع در دست توسعه بخصوص صنعت نفت و پتروشیمی توسط استاندار ایلام و نمایندگان استان مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان نشست پس از گفت و گوی اعضای جلسه مبادله قرارداد EPC بین گروه مپنا و شرکت عمران دژ راستین برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران در 2 فاز مصوب شد که فاز اول شامل احداث 2 واحد گاز MAP2B دهلران و فاز دوم شامل اجرای بخش بخار و سیکل ترکیبی دهلران است.

همچنین️ انعقاد قرارداد بصورت ارزی و ریالی (تجهیزات داخلی و اجرای نیروگاه) هریک به میزان 50 درصد،️ مشارکت در تامین منابع مالی تا سقف 90 درصد توسط گروه مپنا و مبادله توافقنامه تامین مالی بین گروه مپنا و شرکت عمران دژ راستین، صلح قرارداد ECA (فروش تضمینی) و سهام شرکت و نیروگاه به منظور وثیقه تامین مالی،️ شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه (بخش گاز ) بگونه ای که واحدهای گازی در تابستان سال 1399 در مدار قرار گیرند، مصوب شدند.

لازم به ذکر است در این نشست مدیر عامل شرکت مپنا نیز حضور داشت و مصوبات فوق تحت اقدام این گروه و شرکت عمران دژ راستین قرار گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار