مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از ثبت یک وقف جدید در این استان به عنوان نهمین وقف منفعتی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 05 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی افزود: این وقف شامل یک واحد مسکونی به مساحت 80 متر مربع است که توسط بانوی خیراندیش با نیت خیرات و مبرات اهدا شده است.

وی ارزش این موقوفه را یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این منزل مسکونی در بلوار شهید بهشتی شهر ایلام وقف و درآمد آن صرف امور خیر به نام واقف آن می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از افزایش 30 درصدی ثبت موقوفات استان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال در مجموع 30 مورد وقف جدید اعم از انتفاعی و منفعتی در استان به ثبت رسیده که نسبت به پارسال 30 درصد رشد داشته است.

عزیزی گفت: از این شمار 22 مورد وقف انتفاعی که شامل مسجد و حسینیه است و مابقی نیز 9 مورد وقف منفعتی شامل منزل، مغازه و زمین است که از سوی واقفان در شهرستان های چرداول، سیروان، ایلام و دهلران وقف شده اند.
وی مجموع وقف های ثبت شده در استان ایلام را یک هزار مورد عنوان کرد و گفت: وقف برای ساخت مسجد و

حسینیه در این استان بسیار رواج دارد ولی وقف با نیت های مختلفی اعم از تامین هزینه درمان بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه، تامین مخارج تحصیل، روضه خوانی و عزاداری برای اهل بیت(ع) در استان نیازمند فرهنگ سازی است.

حجت الاسلام عزیزی با ذکر اینکه ترویج فرهنگ وقف و افزایش موقوفات نقش مهمی در کاهش مشکلات اقتصادی جامعه دارد، افزود: استان ایلام بیش از یک هزار مکان وقفی دارد که بیشتر آنها مساجد و حسینیه هستند/ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار