مدیر میراث فرهنگی آبدانان:
مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبدانان گفت: امامزاده «پیرمحمد» واقع در روستای جابر در شهرستان آبدانان مرمت می شود.
کد خبر: ۶۸۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 05 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید اولاد اظهار داشت: یکی از آثار تاریخی مذهبی شهرستان آبدانان امامزاده پیرمحمد در روستای جابر انصار است، زیارتگاه این امامزاده از بناهای مذهبی قرن هفتم هجری است.

وی گفت: این مقبره مربوط به قرون هفتم و هشتم اسلامی یعنی دوران سلسله ایلخانی است که از مصالح سنگ، گچ با پلانی مربع، مستطیل شکل و گنبدی استوانه ای شکل درست شده است.

وی افزود: گذر زمان این بنای مذهبی را فرسوده کرده است، حال برای مرمت بنا اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبدانان اقداماتی انجام داده است.

 مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبدانان اظهار داشت: اعتبار مرمتی این بنا ۳۵ میلیون تومان بوده که صرف استحکام بخشی و اندودکاری گنبد و بدنه بنا شده است.

وی گفت: در راه مرمت امامزاده اعضای هیئت امنای امامزاده هم پای کار بودند و طبق گفته مسئولان حج و اوقاف استان مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان در این راستا برای محوطه سازی امامزاده کمک کرده است.

اولاد تصریح کرد: هیئت امنای امامزاده پیرمحمد نیز مبلغ ۱۲ میلیون تومان از طرف هیئت امنا صرف هزینه مرمت امامزاده کرده است.

هیئت امنا قصد دارند محوطه سازی امامزاده را گسترش و توسعه دهند، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای مرمت این بنا در نظر گرفته شده است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار