معاون رییس جمهور؛
معاون رییس جمهور در حوزه زنان و امور خانواده گفت:در این راستا افزایش توان افزایی صندوق های اعتبارات خرد، حمایت از طرح های نوین بازار پسند و تلاش برای افزایش میزان مشارکت زنان در حوزه های مختلف در دستور کار دولت قرار دارد.
کد خبر: ۶۸۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 08 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ معصومه ابتکار  در نشست شورای اداری استان ایلام با محوریت بررسی وضعیت زنان اظهار داشت: سند توانمندسازی وضعیت زنان و خانواده و برنامه عمل این سند تدوین شده که در صدد گنجاندن آن در اعتبارات سال 98 هستیم.

وی افزود: از جمله سیاست های دولت برای قشر زنان، اجرایی کردن برنامه هایی مبتنی بر دانش و فناوری روز بر اساس اهداف از پیش تعیین شده است که در این میان کارگزاران نگاه ویژه تری به زنان روستایی دارند.

معاون رییس جمهور در حوزه زنان و امور خانواده توضیح داد: توسعه پایدار روستاها با استفاده از توان و پتاسیل بانوان از اهداف دولت است که در این راستا افزایش توان افزایی صندوق های اعتبارات خرد، حمایت از طرح های نوین بازار پسند و تلاش برای افزایش میزان مشارکت زنان در حوزه های مختلف در دستور کار دولت قرار دارد.

به گفته ابتکار از جمله برنامه های دولت توانمندسازی منطقه ای سازمان های مردم نهاد در سیاست گذاری ها و جلب مشارکت آنها در دیده بانی از فعالیت های دولت با محوریت نقد و یپشنهاد به کارگزاران است.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی هدف دشمنان ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب و ایجاد فاصله بین مردم و کارگزاران نظام است، تاکید کرد: دولت نیز باید با شفافیت برنامه های عمل خود را برای مردم تشریح و عملیاتی کند.

ابتکار یادآور شد: هم اکنون از سیاست های اصلی و مهم دولت حرکت به سوی توسعه پایدار نقاط مختلف کشور برای ارتقای کشاورزی، تولید، صنایع کوچک، مشاغل خانگی، فناوری های نوین، صنایع دستی بازار پسند، ایجاد فرصت های نوین اشتغال پایدار است.

معاون رئیس جمهور یکی از ارکان اصلی دولت تدبیر و امید را رعایت عدالت اجتماعی در همه ابعاد و زمینه ها از جمله عدالت اقتصادی، اشتغال، جنستی، آموزش، بهداشت، ورزش، ازدواج و ... برشمرد و تاکید کرد: طبق قانون اساسی همه مردم فارغ از جنسیت و قومیت از این حوزه ها به صورت مساوی بهره مند باشند.

ابتکار با اشاره به اینکه توانمندی زنان در عرصه های مختلف غیر قابل انکار است، افزود: باید از استعداد، توان و ظرفیت غنی بانوان برای پیشبرد اهداف کشور و نظام بهره گیری کرد.

معاون رییس جمهور در حوزه زنان و امور خانواده با اشاره به موضوع اشتغال تاکید کرد: اشتغال آبرومند یک نیاز مهم برای همه افراد اعم از زن و مرد است و باید زمینه کسب درآمد عزتمند برای بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران با تحصیلات عالی فراهم شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار