محمود مومن نسب, با بیان اینکه همسویی با سیاست های دولت علاوه بر آنکه می تواند در اجرای برنامه ها و تحقق خواسته ها و مطالبات مردم نقش موثری داشته باشد, اظهار نمود: توجه به همسویی مدیران با سیاست های دولت ها را نمی توان انکار کرد و این امر باید در همه دولت ها و همه ابعاد روال معمول و طبیعی خود را داشته باشد تا امکان نظارت ها شفاف تر گردد.
کد خبر: ۶۸۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 10 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد, در واکنش به نامه نماینده کهگیلویه بزرگ, با تاکید به اینکه شایسته سالاری و شایسته گزینی باید محور و شاخص اولیه انتصاب مدیران باشد, گفت: داشتن دغدغه برای انتخاب و حمایت از مدیران همسو و بدون زاویه و هماهنگ با سیاست های دولت ها به معنی سیاسی کاری و مغلطه نیست و طبیعی است که دولت های برآمده از دیپلماسی, رای و نظر مردم باید در انتخاب مدیران همسو آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند در تحقق اهداف, سیاست ها, برنامه ها و شعارهای خود موفق عمل نمایند. لذا به همین سبب و در راستای نظارت شفاف بر عملکردها به نظر می رسد باب چون و چرا در این چرخه خیلی وارد نیست.

محمود مومن نسب, با بیان اینکه همسویی با سیاست های دولت علاوه بر آنکه می تواند در اجرای برنامه ها و تحقق خواسته ها و مطالبات مردم نقش موثری داشته باشد, اظهار نمود: توجه به همسویی مدیران با سیاست های دولت ها را نمی توان انکار کرد و این امر باید در همه دولت ها و همه ابعاد روال معمول و طبیعی خود را داشته باشد تا امکان نظارت ها شفاف تر گردد.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری, بیان داشت اگر خواهان پیشرفت هستیم باید به معنی واقعی به استقلال قوا و اراده مردم احترام و باور داشته باشیم و در همین رابطه اضافه کرد: معتقد نیستم به بهانه اینکه احساس شود دستگاهی جایگاه خاص دارد در زنجیره مدیریت دولت نباشد, زیرا اگر اینطور باشد هر دستگاهی جایگاه و تقدس خود را دارد مثلا دانشگاهها, آموزش و پرورش و … بنابراین نباید دست به هیچ تغییری زد و دولت را دست نخورده و دست بسته تحویل دولت بعدی داد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد از منظر انتخاب اکثریت و رای مردم باید افکار همه پذیرایی این باشد که هیچ فردی در جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی از انتصاب مدیران همسو با دولت ها اعتراض ندارد, افزود: اگر نامه آقای نماینده مطالبه و برآیند نظر اکثریت مردم فهیم و همراه بوده که به مقام عالی استان ارجاع شده, بنابراین دیگر لازم نبود رسانه ای شود.

مومن نسب, گفت: صادقانه عرض کنم اینگونه موضع‌گیری های نماینده ای که خود را فردی با رویکرد عمرانی و توسعه زیرساخت ها معرفی کرده و می خواهد بازگشت مجدد خود در رقابت های دور آینده انتخابات را نتیجه و خروجی کارکردها و عملکردهای زیربنایی خویش بداند, نه نتیجه انتصابات مدیریتی, را نمی پسندم.

مدیرکل امور حقوقی بیان داشت: همه می بینیم و بعضا مشاهده می کنیم چه انتقادات و حتی حملات سنگین به دکتر تاجگردون می شود, ولی بدون واکنش روز به روز محبوبیت وی بیشتر می گردد, علت این است که مردم تاجگردون را با اقدامات, کار و بازخوردش قیاس می کنند. لذا تصور می کنم این واکنش و خواسته جناب آقای نماینده بصورت رسانه ای نیاز نبود.

این مسئول استانی, با بیان اینکه تجربه اجرایی اثبات کرده انتخاب و انتصاب مدیران غیر همسو و دارای زاویه منجر به کاهش علاقه و اعتماد متقابل مردم و دولت می شود, اظهار کرد: به نظر بنده انتصابات ناهمسو در کنار سایر نارسایی ها تا حدود قابل توجهی در فاصله دولت ها و مردم حامی تاثیر گذشته و همین مسئله باعث شده تا عده ای فرصت را مغتنم شمرده زمینه ناکارآمدی دولت ها را در ذهن مردم و حامیان مهیا کنند.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود, گفت: در نامه آقای نماینده چند پرسش وجود دارد. اگر افرادی مثل آقای پرواز سیاست های دولت را دنبال و حمایت نکنند, پس چه ‌کسی یا چه کسانی باید اختیار و حقی را که مردم به دولت ها داده‌اند, تعقیب و عملیاتی نمایند؟ و نیز چه کسانی واجد شرایط و مورد اعتماد چنین نمایندگی از جانب دولت هستند؟ اگر مدیران, اشخاص و جریانها حامیان دولت نباشند پس چه کسی یا چه کسانی؟

مومن نسب در پایان, گفت: علاقه مندم بگویم نماینده سابق آن حوزه بزرگ و تمدن ساز به رغم خطی مشی های مرکزی و روحیه شفاف و بعضا تند اصولگرایی, ولی دیدیم که در استان و محل انتخابیه ملاحظه شرایط را در حد توان در دستور کار داشت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار