مدیرکل بحران استاندار ایلام ؛
مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت:حوزه کار مدیریت بحران ،هماهنگی با کارگروههای عضو مدیریت در زمینه حوادث غیر مترقبه و بلایا و مخاطرات طبیعی است وبراساس قانون ورود به حوادث انسان ساز در حیطه کاری مدیریت بحران نیست.
کد خبر: ۶۸۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 10 December 2018

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت:اصحاب رسانه می توانند در مدیریت وکاهش آسیبهای ناشی از سوانح وبلایای طبیعی نقش ارزنده ای ایفا کنند.

به گزارش تابناک ایلام ،سعیدرضا کریمیان در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: رسانه ها در مواقع بحران و وقوع بلایای طبیعی همچون سیل وزلزله ، از طریق اطلاع رسانی دقیق و به موقع از افزایش آسیبها و صدمات ناشی از آن جلوگیری به عمل می آورند.

مدیرکل بحران استانداری با اعلام رضایت از کار رسانه های استان تصریح کرد: کار رسانه های استان در مواجهه با بحران های سالهای اخیر مثبت بوده و کاهش صدمات جانی ناشی از سیل و زلزله سالهای اخیر نتیجه عملکرد مثبت آنان در مدیریت افکار عمومی بوده است .

کریمیان افزود: نکته نظرات اصلاحی و موثر اصحاب رسانه در کاهش آسیبها و رفع کاستیها مطمح نظر خواهد بود ،از انتقادات منصفانه رسانه ها استقبال می کنم.

وی ادامه داد:حوزه کار مدیریت بحران ،هماهنگی با کارگروههای عضو مدیریت در زمینه حوادث غیر مترقبه و بلایا و مخاطرات طبیعی است وبراساس قانون  ورود به حوادث انسان ساز در حیطه کاری مدیریت بحران نیست.

کریمیان خاطرنشان کرد :مدیرکل بحران به عنوان دبیر ،وظیفه هماهنگی بین دستگاه های اجرایی چهارده گانه عضو ستاد بحران را بر عهده دارد .

وی با توضیح سازوکار اعلام تعطیلی در  مواقع الودگی هوا گفت :کارگروهی به نام مخاطرات زیست محیطی زیر نظر شورای هماهنگی  مدیریت بحران فعالیت می کند که مسئولیت آن بر عهده محیط زیست است .این کارگروه تخصصی  مطابق استاندارد ها وضعیت گردوغبار موجود در هوا را پایش وبه استاندار بعنوان ریاست شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام می کند .

کریمیان ادامه داد: با تشخیص واعلام استاندار به مدیریت بحران ،در خصوص تعطیلی مدارس وادارات تصمیم گیری می شود ،لذا مدیریت بحران به تنهایی مسئول اعلام تعطیلی مدارس و ادارات نیست.

وی تاکید کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه در حین قضاوتها به این نکته توجه داشته باشند که مدیریت بحران دبیر هماهنگ کننده است ومدیریت کارگروههای اجرایی وتخصصی در اختیار مدیران کل دستگاههای اجرایی قرار دارد .بنابراین آنچه که از مدیریت بحران مطالبه می شودباید در چارچوب وظایف واختیارات آن باشد.

به گفته کریمیان مدیریت بحران متشکل از 14 کارگروه است که 14 مدیرکل ریاست این کارگروه های تخصصی را بر عهده دارند و تمام امورات تخصصی آن از طریق این کارگروه ها پیگیری واجرایی می شود. ریاست این شورا برعهده استاندار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار