معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 220 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبخیزداری استان ایلام از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.
کد خبر: ۶۸۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 12 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالصاحب پیری اظهار داشت: این اعتبار در 14 حوزه مصوب و تعیین شده برای اجرای طرح های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی صرف می شود.

وی افزود: این طرح ها امسال در کل استان ایلام در حال انجام است و به طور میانگین میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 70 درصد برآورد شده است.

پیری یادآور شد: 110 میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح های بخش مکانیکی در نظر گرفته شده که شامل عملیات های خشکه چینی، گابیون بندی و سنگی ملاتی است.

وی گفت: مابقی اعتبار تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی نیز به اجرای طرح های دو حوزه بیومکانیکی و بیولوژکی اختصاص یافته است که انجام این پروژه ها بازدهی و کارایی مناسبی در عرصه های طبیعی خواهد داشت.

وی اصلاح و احیای مراتع، نهال کاری، توسعه جنگل، کاهش عوامل تخریب عرصه ها، تهیه کاداستر اراضی ملی، مهار آتش و پیشگیری از وقوع آن از جمله مهمترین برنامه های معاونت آبخیزداری در حوزه بیولوژیکی و بیومکانیکی است.

پیری هدف از اجرای طرح های آبخیزداری را کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی، حفاظت خاک، کنترل سیلاب ها و حفظ خاک و پیشگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از هدر رفتن روان آبها برشمرد.

از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
استان ایلام دارای بیش از 641 هزار هکتار جنگل، 327 هزار هکتار بیابان و 784 هزار هکتار مرتع است/ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار