بهمن صدیق خبر داد؛
سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:با انتشار اطلاعات این سامانه مدیران در سطوح مختلف اطلاعات لازم پیرامون مسایل اجتماعی را دریافت و متناسب با آن منابع راهبردی و اهداف خود را برای غلبه با آسیب های اجتماعی بکار خواهند گرفت.
کد خبر: ۶۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 12 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  بهمن صدیق  در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با تاکید بر پیشگیری از خودکشی درایلام افزود: این سامانه نتیجه 10 سال کار مطالعاتی در حوزه آسیب های اجتماعی است.

وی با ذکر اینکه تاکنون در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور تعریف دقیقی وجود نداشته افزود: اجرای این طرح موجب تدوین اطلس آسیب های اجتماعی و شناسایی عوامل خطر و تعیین کننده شده است.

وی ادامه داد: فاز اجرایی این سامانه سال گذشته در تهران انجام و 130 هزار نمونه با 93 شهر و 300 روستا مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح از مجموع نمونه های انجام گرفته 60 درصد متاهل، 26 درصد مستاجر، 40 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و 21 درصد نیز بیکار بوده اند.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح موجب شده هم در سطح روستاها و هم شهرها برنامه های متناسب با سطح نیازهای اجتماعی متناسب با منطقه تدوین و اجرا شود.

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: با انتشار اطلاعات این سامانه مدیران در سطوح مختلف اطلاعات لازم پیرامون مسایل اجتماعی را دریافت و متناسب با آن منابع راهبردی و اهداف خود را برای غلبه با آسیب های اجتماعی بکار خواهند گرفت.

صدیق همچنین با اشاره به اهمیت کار رسانه ها گفت: با توجه به تغییرات شرایط زندگی، رسانه ها نقش مهمی در پیشگیری از شیوع اسیب های اجتماعی و حفظ سلامت اجتماعی دارند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار