معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: استان از نظر اقدام به خودکشی در رتبه اول و در زمینه خودکشی رتبه دوم در کشور قرار دارد که این زیبنده استان ایلام نیست .
کد خبر: ۶۹۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 12 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری  در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با تاکید بر پیشگیری از خودکشی ویژه اصحاب رسانه اظهار کرد: استان ایلام  در زمینه آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و نزاع نیز  به ترتیب در رده 30، 26 و 25 کشور قرار دارد .

وی افزود: متاسفانه در استان ایلام میزان تاب آوری اجتماعی  پایین بوده که نشان از ضعف   گفتمان بین خانواده های ایلامی ضعیف است  و باید تقویت شود.

نوذری یادآور شد: سند توسعه اجتماعی ایلام با دو اولویت ،کاهش آسیب ها و بالا بردن نشاط اجتماعی در ایلام تدوین و تا دو ماه دیگر با  سه رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت رونمایی می شود .

وی تاکید کرد : رسانه ها نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دارند ولی در برخی مشکلات نظیر خودکشی نباید مانور و تبلیغ کرد.

وی افزود:همه ارگان ها، مردم و اصحاب رسانه به عنوان قشری تاثیرگذار باید وارد کار شده و در این زمینه اقدام لازم انجام دهند.

معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه برای مقابله با آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی در استان تنها کارهای تحقیقاتی جوابگوی نیست بیان داشت : در این زمینه باید به سمت اقدام های فرا تحقیقاتی پیش برویم.

نوذری یاداور شد: امسال برای کاهش آسیب های اجتماعی مردم ساکن در مناطق حاشیه شهرها نیز برنامه های مختلفی داریم.

وی گفت: اطلاع رسانی برخی آسیب های اجتماعی به توسعه این آسیب دامن زده و در واقع نوعی تبلیغ و یادگیری این آسیب خواهد بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار