مسئول دبیرخانه نمایندگی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ایلام گفت: در هفتمین جشنواره ملی خاطره نویسی و سفرنامه نویسی رضوی در این استان 15 برگزیده انتخاب شدند.
کد خبر: ۶۹۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 15 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ منصور محبی اظهار کرد: پس از داوری آثار در مجموع و در بخش سفرنامه و خاطره نویسی شش نفر زیر 17سال، 6 نفر بالای 17 سال و سه نفر نیز در بخش پیاده روی اربعین حسینی انتخاب شدند.

به گفته وی، آیین اختتامیه این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان با حضور مدیر عامل بنیاد رضوی فردا یکشنبه 25 آذرماه ساعت 9:30 صبح در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار می شود.

محبی با ذکر اینکه آثار ارسالی به جشنواره ملی رضوی امسال در ایلام سه برابر افزایش یافت، تصریح کرد: پس از جمع بندی در مجموع 629 اثر از استان های مختلف کشور جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد 22 اثر ویژه پیاده روی اربعین، 189 اثر در بخش خاطره نویسی بالای 17 سال، 326 اثر در بخش خاطره نویسی زیر 17سال، 35 اثر در بخش سفرنامه بالای 17سال و 57اثر نیز بی ارتباط با جشنواره بوده اند.

محبی افزود: کار داوری آثار جشنواره امسال را حبیب الله بخشوده، علیرضا شوهانی و محمد علی قاسمی از اساتید حوزه داستان و ادبیات انجام دادند.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه میزبانی این استان از زائران اربعین حسینی بخش خاطره نویسی از برگزاری این آیین امسال برای نخستین بار به بخش های هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی اضافه شده است.

وی گفت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی جشنواره رضوی روند برگزاری این جشنواره که همه ساله در طول دهه کرامت و همزمان در استان های مختلف کشور برگزار می شد امسال تغییر و استان ایلام آخرین ماه فصل پاییز میزبان برگزاری این جشنواره خواهد بود.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار و 10 سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره بوده است. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار