استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: خانواده های شاهد و ایثارگر حافظان اصلی نظام و کشور هستند و دستگاه های متولی باید سهم 25 درصد اشتغال آنان را رعایت و اگر این مهم انجام نشده درصدد جبران آن برآیند.
کد خبر: ۶۹۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 15 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار داشت: امروز جمهوریت و اسلامیت نظام خاری در چشم کشورهایی است که نه مردم سالاری را به معنای واقعی بر می تابند و نه توان تحمل دین رهایی بخش اسلام را دارند.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از برنامه های ثابت دولت تدبیر و امید در استان است، افزود: اگر ایثارگری آنان نبود نظام جمهوری اسلامی ساقط و به چند کشور تجزیه می شد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در جنگ تحمیلی تنها دشمن ما صدام و رژیم بعث نبود بلکه این جنگ بر پایه یک محاسبه بین المللی بود که این نظام نوپا سقوط کند و هدف اصلی از این جنگ تحمیلی تبدیل ایران به کشورهای کوچک و مستعمره شدن آن بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده و خطری برای دیگر کشورهای استعمارگر بود، گفت: تغییراتی که انقلاب اسلامی در کشور به وجود آورد منافع کشورهای استبدادگر و استعمارگر را به خطر انداخت و این مهم عامل دیگر خصومت های آنان با ملت ماست.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش افزود: انقلاب اسلامی ملت ایران نظام طاغوت و استبداد را تغییر و در کشور دگرگونی ایجاد کرد و شکل گیری این نظام در شرایط و اقتضائات آن زمان معجزه بود و برای به ثمر نشستن و دوام آن خون هزاران ریخته شد.

وی تاکید کرد: استان ایلام در ایثار، فداکاری و شهادت طلبی پیشگام بوده و در هشت سال جنگ تحمیلی دین خود را به آب، خاک و کیان این سرزمین ادا کرده و باید به خون شهدا متعهد باشیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه به حفظ دستاوردهای دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید همه دستاوردهای معنوی چون فرهنگ شهادت، ایثارگری و از خودگذشتگی آن دوران حفظ و آثار برجای مانده از دوران جنگ را بعنوان یادبود دوران استقامت و پایداری حفظ کنیم.

سلیمانی دشتکی به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه دشمن جنگ روانی و اقتصادی شدیدی علیه ملت بزرگ ایران به راه انداخت اما امروز با اتحاد و وحدت آحاد مختلف مردم و مسئولان نقشه شوم آنان با شکست مواجه شده است.

وی همچنین به تلاش مسئولان استان در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم اشاره کرد و ادامه داد: امروز تلاش های بسیار خوبی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، سرمایه گذاری، توسعه زیرساخت ها و ... صورت گرفته که با به ثمر رسیدن آنها تحول مثبت و خوبی در استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه با انتقاد از برخی رویه ها در نحوه نگرش به مسئله اشتغال، گفت: زمانیکه کارخانه یا پروژه ای در یک منطقه ایجاد می شود باید اولویت اشتغال با آن منطقه باشد اما این به معنای انحصار اشتغال صفر تا صدی در آن منطقه نیست.

وی تاکید کرد: وقتی پروژه ای با اعتبارات ملی و استانی در یک منطقه اجرا می شود نمی توان گفت که 100 درصد اشتغالزایی منحصر به آن منطقه است ، یک مسئول صرفا مسئول منطقه خاصی نیست بلکه مسئول همه شهرستان و استان است و باید نگاه فرابخشی به این موضوع داشته باشد.

استاندار ایلام به کنگره بزرگ شهدا در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره بزرگ شهدا در استان در حال انجام است و برای برگزاری باشکوه آن همه دستگاه ها، ارگان ها و مردم دست در دست هم بگذارند تا به بهترین شکل ممکن این کار مهم صورت پذیرد.

وی افزود: این کنگره می تواند در تمام ابعاد برای استان باعث خیر و برکت شود و همچنین یادآور سلحشوری مردم بزرگ ایلام در دفاع از دین و سرزمین خود است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار