معاون عمرانی استاندار ایلام:
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: اتمام عملیات ساخت و ساز فضاها و اماکن عمومی استان باید توام با رعایت حقوق معلولان باشد.
کد خبر: ۶۹۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 16 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی در نشست شورای سالمندان و ستاد مناسب سازی استان افزود: دستگاه های اجرایی در ساخت و ساز ها باید با رعایت مساله مناسب سازی به بحث سهولت تردد معلولان توجه و پایان کارهای عمرانی به رعایت حقوق این قشر منجر شود.

وی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید در صدور پروانه پایان کار اماکن و فضاهای عمومی بر رعایت مساله مناسب سازی در ساخت و سازها تاکید داشته باشند.

معاون استاندار ایلام با گلایه از بی توجهی برخی دستگاه ها نسبت به مصوبات این شورا گفت: گزارش نشست های شورا و عملکرد دستگاه های عضو به وزارتخانه مربوط به هر دستگاه منعکس که در صورت بی توجهی و کوتاهی با ارگان مربوطه برخورد و در صورت عکس این مساله ارگان مربوطه مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

کرمی تاکید کرد: بر اساس قانون وظایف دستگاه های اجرایی در بحث مناسب سازی فضاها و معابر عمومی تعیین و مشخص شده و همگی ملزم به اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: در زمینه اجرای مصوبات مناسب سازی اگر این مساله برای رفاه حال معلولان طبق قانون پیش نرود زیبنده این قشر و ارگان مربوطه نیست.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه معلولان باید رفع شود، گفت: برای احقاق حقوق معلولان تمامی ارگان های مربوطه باید وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست از عدم همکاری دستگاه های عضو این شورا در اجرایی شدن مصوبات نشست ها گلایه کرد.

زهرا همتی افزود: متاسفانه با وجود برگزاری نشست های مختلف با حضور مسئولان عضو این کمیته اراده جمعی و اقدام چشمگیری در این حوزه دیده نشده است.

وی این عدم همکاری را مصداق بی توجهی به قشر معلولان به عنوان بزرگترین اقلیت کشور عنوان کرد و گفت: نیازمند عزم همگانی در این زمینه هستیم.

مناسب سازی سالانه دستگاه های اجرایی بر اساس اولویت، پخش تبلیغات طرح مناسب سازی در رسانه ملی، تشکیل کارگروه مناسب سازی در شهرستانها، مناسب سازی بافتهای فرسوده و مطب های پزشکان، تجهیز سرویس های بهداشتی فضاهای عمومی به سرویس های بهداشتی ویژه معلولان و نصب سامانه معبر در سطح شهر از جمله مصوبات این نشست بود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار