معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام:
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: 53 درصد کودکان کار شناسایی شده در ایلام بصورت فصلی کار می کنند.
کد خبر: ۶۹۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 16 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ شاپور کردی افزود: از مجموع 160 کودک کار شناسایی شده در استان 75 کودک بصورت ثابت و 85 کودک نیز بصورت فصلی کار می کنند.

وی ادامه داد: این اداره کل به منظور توانمندسازی خانواده های کودکان کار شهر ایلام از سال گذشته تاکنون با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغالزایی 12 خانواده این کودکان را فراهم کرده است.

معاون بهزیستی ایلام اضافه کرد: این خانواده ها با دریافت سرمایه اولیه بین 50 تا 60 میلیون ریال از سوی بهزیستی اقدام به راه اندازی مشاغلی نظیر صنایع دستی، خیاطی، نانوایی، گلسازی و غیره کرده اند.

به گفته کردی، از مجموع کودکان کار شناسایی شده در استان 56 کودک در مقطع ابتدایی، 59 کودک متوسطه اول و 25 کودک نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل اشتغال دارند.

وی اظهار کرد: همچنین 15 کودک کار نیز به علت ترک تحصیل سال گذشته زمینه ثبت نام و راهیابی شان به مدرسه فراهم که امسال نیز با توجه به عدم علاقه آنها به درس از تحصیل بازمانده اند.

به گفته معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام، کودکان کار از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده اند.

کردی تاکید کرد: این کودکان با سن بین پنج تا 18 سال به دلایل مختلف بد سرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.

معاون بهزیستی ایلام اظهار کرد: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی، ارائه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان بوده است.

به گفته کردی، این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی، فرهنگی و غیره قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: پدیده کودکان کار در ایلام با سایر مناطق کشور متفاوت بوده و هیچکدام از این کودکان مورد بهره کشی، سوء استفاده جنسی و یا سایر آسیبهای اجتماعی قرار ندارند.

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام با ذکر اینکه ایلام کودک خیابانی ندارد، گفت: کودک خیابانی به کودکی گفته می شود که به علت نداشتن سرپناه شب را در خیابان سپری کند که خوشبختانه در ایلام این کودکان وجود ندارد.

اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از 20 هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشارکت های مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می کند/ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار