مرد درختی ایران گفت: از ابتدای درختکاری تاکنون 100 هزار اصله درخت از گونه های مختلف را در شهرستان های دهگانه استان ایلام کاشت کرده است .
کد خبر: ۶۹۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 17 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی نظری  در حاشیه مراسم نهالکاری بلوار فرهنگیان آبدانان اظهار کرد: طی 10 سال گذشته 100 هزار اصله نهال از گونه های مختلف در سطح شهرها و روستاهای استان ایلام کاشته و به مرحله رشد رسانده ام.

وی افزود: در اوقات فراغت و با هزینه شخصی و با همکاری نهادهای متولی درختان مورد نیاز و سازگار با اقلیم استان ایلام را شناسایی، پرورش، حمل و در مناطق مساعد شهرستان های دهگانه استان کاشته و در طول سال بر نحوه نگهداری و آبیاری آنان نیز نظارت کامل دارم.

وی درختکاری را جزء ثابت زندگی روزمره خود دانست و اضافه کرد: برای کاشت درختان مثمر و زینتی علاوه بر خیرین و نهادهای مسئول، از دانش آموزان و دانشجویان مراکز علمی نیز استفاده می کنم و در مواقعی هم با پرداخت هزینه روزمزد از کارگران فصلی کمک می گیرم.

مرد درختی ایران که در شهرستان دهلران متولد شده و هم اکنون نیز در یکی از بانک های استان مشغول به کار است، تصریح کرد: امسال پنج هزار اصله نهال زینتی در مسیر شهر مهران تا پایانه مرزی برکت و سایر مناطق استان غرس می کنم.

شهردار آبدانان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با حضور مرد درختی ایران 500 اصله درخت از نوع نخل زینتی در این شهر غرس شد.
شاپور هادی زاده افزود: امسال یک هزار و 500 اصله نهال مثمر و زینتی در بلوارهای ورودی و خروجی شهر آبدانان کاشته می شود.

وی با اشاره به نقش درخت در سلامت جوامع و طراوت اجتماعی مردم افزود: سال گذشته سه هزار و 500 اصلح نهال مثمر و زینتی شامل نارنج، پرتقال، زیتون، انجیر، نخل زینتی و گل کاغذی در سطح اماکن و معابر عمومی شهر آبدانان غرس و تا پایان امسال نیز سه هزار اصله نهال دیگر کاشته می شود.

گفتنی است، مهدی نظری بخاطر تلاش بی وقفه برای حفظ طبیعت و توسعه عرصه های طبیعی و جنگلی طی طول 10 سال گذشته بعنوان مرد درختی ایران لقب گرفته و تاکنون نیز از سوی رئیس جمهوری ، سازمان جنگل ها و مراتع کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست، دانشگاه تهران و وزارت کشور بعنوان نفر اول درختکاری، خیر نمونه ملی، تلاشگر نمونه و مبارزه با بیابان زایی مورد تقدیر قرار گرفته است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اگر برای هر درخت 10 دقیقه صرف کندن چال و اماده کردن خاک و کاشتن زمان بزاریم و طی سال هم 4 بار آب داده باشن که اون رو هم فقط 10 دقیقه وقت بزاریم ( جدا از زمان رفت و آمد و به قول خودش نظارت و ...) ایشان دو میلیون دقیقه وقت لازم داشتن یعنی 33 هزار ساعت . یعنی اگر هر روزی 4 ساعت فقط وقت گذاشته باشن ( و از شهر هم بیرون نرفته باشن و کنار هم کاشته باشن اونوقت روزی 24 درخت و یک تانکر آب و یک نیسان کود و خاک حمل کرده و تخلیه و کاشت کرده باشند!!!) حدود 22 سال وقت میخواد . اگر برای هر درخت فقط 4 متر مربع فضا در نظر بگیریم ایشان چهارصد هزار متر مربع یعنی چها هکتار چنگل کاشتن. خب ایشان لطف کنن و آدرس یک هکتار رو نشون بدن؟ چرا مردم رو مسخره میکنن؟ چرا این القاب رو الکی به هر کسی میدن؟
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
دوست عزیز این دیگه چیز مشخصیه شهرستان دهلران استان ایلام روستای بیشه دراز و زمانی که حساب کردین برای یک نفره مگه ممکنه یک نفر همه اینکارهای بزرگ را انجام بده یه کم فکر کنین ایشان بنیان گذار و مدیر این کارند و بقیه هم کمک می کنند، وقتی یه نفر یه کار خوب میکنه مثلا کاشت و نگهداری حتی یک درخت ارزشمند و قابل تقدیره نه نقد بعد هم یه کم همین اینترنت سرچ کنید هم گزارش تصویریش هست هم آدرس سایتش و....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار