رییس پلیس راه استان ایلام ؛
رئيس پليس راه استان ایلام با بیان اینکه رعایت هشدارهای پلیسی ضامن یک مسافرت خوب در هوای بارانی است گفت: با توجه به لغزند بودن محورهای مواصلاتی در پی بارش نزولات آسمانی، رانندگان توصيه هاي پليسی را در هنگام رانندگی مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۶۹۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 17 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده ظهار داشت : رانندگي در آب و هواي بارانی و مه آلود مستلزم رعايت بيش از پيش قوانين و مقررات و احتياط هاي لازم است و تفاوت قابل ملاحظه اي با رانندگي در شرايط عادي دارد .

وي ادامه داد: در ابتداي شروع بارش نزولات آسمانی به دليل به وجود آمدن گل و لاي ناشي از شستشوي سطح آسفالت و مخلوط شدن گرد غبار لاستيك ها و ريزش از زير خودروها در سطح جاده موجب كاهش شديد اصطكاك بين محل اتكاي لاستيك با سطح آسفالت شده و به اصطلاح صابوني مي شود كه در اين حالت كمترين واكنش رانندگان از قبيل چرخش سريع فرمان، اقدام به ترمز يا تعويض دنده و به هم خوردن مركز ثقل تعادل و وسيله از كنترل راننده خارج و موجب حادثه مي شود

وی افزود: به رانندگان توصیه می‌شود که از تردد در کنار مسیل‌ها و محل‌های آبگرفتگی خودداری کنند و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته رانندگان توصیه‌های ایمنی را به ویژه در محورهای کوهستانی رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام در پایان چند توصیه به رانندگان داشت و گفت: از عوامل موثر در بروز حوادث در هنگام بارندگي يا شرايط خاص آب و هوايي، محدود شدن ديد راننده مي باشد که براي پیشگیری از وقوع چنین حوادثی مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

1- برف پاکن و شيشه شور بايد سالم باشند و به خوبي شيشه را تميز و پاک كنند.

2- گرم کن شيشه هاي خودرو بايد به قدر کافي قدرت داشته باشند تا شيشه را تميز کنند.

3- در هنگام شب از نور پايين چراغ هاي بزرگ استفاده كنيد زيرا پرتوهاي نور بالا به ميدان ديد راننده در زير باران کمک نمي کند.

4- قسمت داخل شيشه هاي خودرو و شيشه درب ها بايد تميز و فاقد هرگونه آلايندگي باشد چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو گردد . پاک کردن داخل شيشه جلو از اهميت بسيار زيادي برخوردار است .

5- تايرهاي خودرو تنها وسيله تماس خودرو با جاده است و شرايط آنها براي اصطکاک در آب و هواي باراني بسيار مهم است اگر لاستيک ها صاف يا عمق آج آنها کمتر 2 ميلي متر است باعث تشديد لغزش خودرو در سطح راه مي شود.

6- فاصله بين خودروی خود و خودروی جلويي را افزايش دهيد و فشار آوردن به پدال ها، بخصوص پدال ترمز را کم کنيد.

7- رانندگي در آب و هواي باراني نيازمند هوشياري بيش از حد به خصوص در شب است اگر خسته هستيد جاي مناسب را انتخاب و استراحت کنيد .

8- پيش از اين که با مشکل مواجه شويد سرعت را کم کنيد و آگاه باشيد که در اين شرايط تايرها چسبندگي کمتري دارند، براي توقف کردن ، فرمان گرفتن ، و سرعت گرفتن به ياد داشته باشيد حتي خودروهاي دو دیفرانسیل و ترمزهاي ضد قفل نيز نمي توانند قوانين فيزيکي را تغيير دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار