رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: پنج فقره پروانه بهره برداری با استخراج سالانه 248 هزار تن و اشتغالزایی 36 نفر امسال در این استان صادر شده است.
کد خبر: ۶۹۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 17 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ یارالله نصیری افزود: 87 معدن در استان ایلام وجود دارد که 67 واحد از این میزان فعال هستند.

وی افزود: ظرفیت تولید سالانه معدن در ایلام 1.9 میلیون تن است که بیش از 13 نوع ماده معدنی در معادن استان استخراج می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: وجود چنین معادنی و بهره‌ گیری از ظرفیت‌های آن می ‌تواند در کنار سایر توانمندی ‌ها و ظرفیت ‌های استان و بخش صنعت آن، در رشد و توسعه اقتصادی و تامین مواد مورد نیاز برخی صنایع موثر باشد.

نصیری از رشد چهار برابری صدور پروانه های بهره برداری معادن طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و یادآور شد: پنج فقره پروانه بهره برداری معدن در این مدت صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یک مورد بوده رشد مناسبی را نشان می دهد.

وی به فعالیت های مطالعاتی و انجام تحقیقات کاربردی در حوزه معادن و پتانسیل های معدنی استان اشاره کرد و گفت: طی چهار سال گذشته 2 پهنه اکتشافی با هدف توسعه و شناسایی ظرفیت های ماده معدنی بیتومین توسط سازمان ایمیدرو در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ادامه داد: امور مربوط به پهنه اکتشافی معدن اول به مساحت ۱۰۴ کیلومتر مربع در محدوده شهرستان ایوان به اتمام رسیده و پهنه دوم نیز به مساحت ۲۶۵ کیلومتر مربع در حوزه شهرستان ایلام در حال انجام است.

نصیری افزود: پنج منطقه اساسی و قابلیت دار از پهنه اول تایید شده که جهت تکمیل این فرآیند نیازمند اعلام نظر و همکاری دستگاه های منابع طبیعی و محیط زیست برای صدور مجوز اکتشاف است.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود از سلب صلاحیت بهره‌ برداران غیر فعال معادن در این استان خبر داد و گفت: این صلاحیت به بهره‌ برداران واقعی واگذار می‌ شود.

وی در خصوص واحدهای معدنی که بدون دلیل موجه تعطیل شده اند، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت روندی را آغاز کرده است و در این روش با سلب صلاحیت از بهره‌ برداران غیر فعال، معدن را به بهره ‌برداران واقعی واگذار می‌ کند.

وی اضافه کرد: در بحث سلب صلاحیت استفاده از امتیاز معادن، تمام شرایط در نظر گرفته می شود و بهره برداران باید تمام دلایل و دفاعیات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار