جدول سنتی چیتاب طرحی که اگربودجه نیاید،مردم چهارمین سالگردش نیامدنش را هم تسلیت خواهند گفت!
کد خبر: ۶۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 17 December 2018
جدول سنتی چیتاب طرحی که اگر بودجه نیاید،مردم چهارمین سالگردش نیامدنش را هم تسلیت خواهند گفت!
تقاضای کشاورزان چیتاب و حومه از نماینده مجلس: جناب آقای حاج زارعی،شما که کلنگ شروع را زدید ، به مدیران زحمتکشتان هم دستورپیگیری وعمل برای تکمیل طرح ، بدهید.
به گزارش تابناک از چیتاب ریاست آب وخاک شهرستان،وریاست شورای شهرچیتاب به همراه کارشناسان ناظرفنی پروژه،وپیمانکار از روند پیشرفت ساخت جدول سنتی شهرچیتاب دیدن کردند.
کریمداد موحدی ریاست شورای شهر چیتاب ، با تشکر از پیگیریهای بخشدار وامام جمعه کبگیان با اشاره به روند پیشرفت کار گفت:پروژه جـدول سنتی شهرچیتاب که با درخواست مردم درسه ماهه اول سال1394در ورودی شهرتوسط نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد قریب به سه سال است باپیشرفت فیزیکی 70 درصدی ، بانگاه کارشناسی ناظران فنی منتظرتزریق بودجه میباشد. وی افزود : این پروژه حساس آبرسانی که قریب به هفتاد هکتار از اراضی زمینهای پائین دست کشاورزان شهر چیتاب و روستای محمد اباد(وغمی) را پوشش می دهد اگر در ردیف تخصیص و تزریق بودجه قرار نگیرد چشم انتظاری مردم به چهارمین سال خواهد رسید و از مسئولان  ذیربط خواهشمندیم با توجه به نظرکارشناسان وناظرین امروز اقدامات سریعی برای تکمیل طرح انجام دهند.
ریاست شورای شهر چیتاب با اشاره به اوضاع نامساعداقتصادی حاکم بر کشور و پویائی شعار سال هم گفت:چیتاب با دارا بودن موقعیت خاص جغرافیائی میتواند در ژرفای نگاه مسئولان دولت تدبیر وامید با تولد پروژه های متعدد آبرسانی قطب بزرگ اقتصاد کشاورزی در جنوب کشور باشد،زیرافوران رودخانه پرآب کبگیان سالهاست به راحتی ، در کنار مردم ما به فراسوهای لامعلوم می ریزد که میتوان با مهار این نعمت خدادادی کمر تورم و بیکاری دراین منطقه خوش آب وهوا راشکست.
کریمداد موحدی با اشاره به موقعیت روستاهای بستر رودخانه هم گفت:اجراء و تسریع پروژه های آبرسانی،در روستاهای قابل دریافت پمپاژ وآب پذیری،باعث محرومیت زدائی،رفع مشکلات رونق وتوسعه روستاهامیشود که باید اولویت دولت در خدمترسانی باشد.
 
سرانجام کلاف سردرگم جدول سنتی چیتاب ! / آقای زارعی زحمت کلنگ زنی را کشیدید دستور پیگیری به مدیران را هم بدهید

موحدی بااشاره به مراجعات مردمی در سرانجام تکلیف ساخت این جدول سنتی گفت : از نماینده محترم،مدیرکل آب وخاک استان،خواهشمندیم باتوجه ویژه به این امرحیاتی که تاثیر مهمی درقطب کشاورزی چیتاب وحومه داردبا تخصیص بودجه ، گام آخر را در تکمیل این پروژه باجدیت بردارند،تانگرانی کشاورزان زیرطرح به چهارمین سال نیانجامد.
این مسئول افزود:باپذیرش مستقیم آب رودخانه دراین جوی سنتی،دلهره سوختن پمپاژ برای هدر رفت کشت برنج مردم،واخلال درکمبودظرفیتی آب سد انحرافی (چیتاب) برای آبیاری زمینهای بالادست شهرو روستاهای صالحان،وبلوط کاروان ایجاد نمی شود.
لازم به ذکراست،جدول سنتی شهرچیتاب که توسط نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی ، در سه ماهه اول 94 کلنگ زنی شدطرحی حیاتی است که اگربودجه تکمیلی دریافت نکند ، مردم چهارمین سالگردش نیامدنش راهم تسلیت خواهندگفت وتقاضای کشاورزان چیتاب وحومه ازمسئولان خاصه أقای حاج زارعی این است که:جناب آقای نماینده شماکه کلنگ شروع رازدید،به مدیران زحمتکشتان هم دستورپیگیری وعمل بدهید تا بهار امسال آب رفته به جوی بازگردد.

گزارش و عکس : اسماعیل رسام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار