استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: تمام دستگاه های اجرایی مرتبط با قاچاق کالا و ارز باید مسیرهای غیررسمی در استان را شناسایی و آنها را کنترل کنند.
کد خبر: ۶۹۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 17 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: استان ایلام از نظر قاچاق کالا بخصوص دام و سوخت تحت کنترل است و در صورت برنامه ریزی مناسب در طول یک ماه یک راس دام و یک لیتر سوخت از مرز خارج نخواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت قاچاق در ایلام نسبت به کشور در وضعیت نامناسبی نیست، افزود: برای کنترل قاچاق باید با راهکارهای قانونی، گشت و بازرسی های سیار در هر نقطه همچنین با افزایش درصدی به هزینه های عوامل اجرایی از وقوع این پدیده جلوگیری شود.

استاندار ایلام خواستار ارائه مشوق های لازم و برخوردهای قاطعانه برای قاچاق کالا شد و گفت: اقدامات خوبی در بحث قاچاق از جمله سوخت و دیگر کالاها صورت گرفته و روند کاهشی دارد ولی در خصوص قاچاق دام که تأثیر مستقیم بر روی قیمت گوشت در استان دارد باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و از نقل و انتقال دام از مبادی غیر رسمی جلوگیری شود.

سلیمانی دشتکی در خصوص توزیع گوشت و مرغ در استان نیز یادآور شد: باید یک سیستم نظارتی قوی برای توزیع گوشت و مرغ از انبار به مصرف تشکیل شود و این اقلام بدون واسطه به دست مردم برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در بحث قاچاق دام با همکاری دستگاههای امنیتی و انتظامی نسبت به جلوگیری از این پدیده با برگزاری جلسه تقسیم کار و اقدامات لازم صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر اینکه در جلسات باید مدیران قدرت تصمیم گیری داشته باشند، ادامه داد: برای کنترل قیمت گوشت پشتیبانی دام اقدام به عرضه گوشت با نرخ دولتی می کند ولی باید به گونه ای عمل کند که این اقلام بصورت مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد .

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از قاچاق دام با مدیریت صحیح و اقدامات ضربتی به راحتی می توان از این امر جلوگیری نمود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار