موضوعی که امروز نیز به یک دستور کار جدی در جلسه ای با حضور استاندار ،نمایندگان استان و مدیرعامل پتروشمیی ایلام در مرکز کشور تبدیل شد. در این جلسه مقوله مدیران پروازی پتروشیمی ایلام به عنوان یک نکته مهم ومطالبه بزرگ از سوی مدیر ارشد و نمایندگان استان مطرح و یکصدا تعیین تکلیف آن را از مدیرعامل پتروشیمی خواستار شدند.
کد خبر: ۶۹۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 17 December 2018

تابناک ایلام::استان ایلام در درون خود از ظرفیتهای متعددی برای اشتغال زایی و توسعه برخوردار است ،ظرفیتهای بزرگی در حوزه نفت ،گاز وپتروشیمی که متاسفانه در خدمت مدیران بیرونی وعمدتا پروازی قرار گرفته است .با نگاهی به پتروشیمی و شرکتهای فعال در شهرستانهای ایلام و دهلران می توان این موضوع را به عینه مشاهده کرد.

به یمن فراهم شدن فضای تحصیل ،در جای جای استان ،چه در شهر وچه در کوره دهاتهای آن فارغ التحصیلان دانشگاهی  در رشته ها متعدد فنی مورد نیاز صنایع نفت ،گاز وپتروشیمی در انتظار فراخوان جذب و بکارگیری در شرکتهای فعال دراین حوزه ،بیشترین وقت خود را صرف مطالعه اگهی های استخدام وخبرهایی ازین دست می کنند .اما از سویی دیگر سهمیه جذب نیروهای فنی مورد نیاز این شرکتها نصیب نورچشمی های خارج از استان شده ومدیران بخش های فنی این صنایع نیز با وجود استفاده از مزایای متعدد بدی آب وهوا ،سختی کار و چندین ردیف فوق العاده های رنگارنگ ،حضور در محل خدمت را برنتابیده و بخشی از منابع این شرکتها را صرف هزینه پروازهای چارتری خود می کنند.

البته این اجحاف ها در حق مردم استان به همین یک مورد ختم نمی شود ،حتی استان همسایه اما نیز چشم دیدن رشد وتوسعه ما را ندارد ،در حالیکه بیش از 95 درصد نفت وگاز غرب کشور در ایلام تولید می شود ،اما پستهای  سازمانی و مزایای اداری ناشی از آن با وجود سهم 5درصدی کرمانشاه از تولید نفت وگاز ،نصیب تحصیلکردگان کرمانشاهی می شود.

حال بگذریم که نزدیک به پنج دهه از تبدیل فرمانداری کل ایلام وپشتکوه به استان می گذرد اما کماکان با همان نگاه تقسمیات کشوری سنه 1316برخی از مدیران ووزارتخانه ها ایلام را بخشی از استان پنجم ،یعنی کرمانشاهان قلمداد می کنند ،چرا که کماکان ،مدیریت آب ،برق ،دادگاههای خاص و چندین مورد از این دست از کرمانشاه مدیریت شده وبنوعی نقش قیم استان ما را بازی می کنند!

همانگونه که استاندار ایلام مدتی است بر این حق مسلم تحصیلکردگان ایلامی متمرکز شده و در جلسات متعدد خواستار تعیین تکلیف مدیران پروازی برخی از شرکتهای فعال در استان نظیر پتروشیمی ایلام ،یا حضور در استان و یا استعفا وجایگزین شدن نیروهای بومی استان شده اند ،این موضوع بعنوان یک مطالبه جدی باید در دستور کار سایر مدیران تاثیر گذار ،نمایندگان مجلس و رسانه های پویای استان قرار گیرد.

اخیرا استاندار ایلام چه در جلسات وچه در سخنرانی هایشان به این موضوع ،یعنی مدیران پروازی شرکت پتروشیمی ایلام کلید کرده ومدیران پتروشیمی کشور رابه چالش کشیده اند.به گونه ای که در آخرین موضعگیری خود ،مدیران پروازی را آفت پتروشیمی ایلام نامید .وی گفته است :" بر این باور هستیم که مردم استان نباید صرفا دود کارخانجاتی چون پتروشیمی را بخورند بلکه بایست در امورات آن نیز مشارکت داشته باشند".

این موضعگیری می تواند جدی ترین موضعگیری یک مقام رسمی اداری واجرایی استان در خصوص احقاق حقوق مردم استان قلمداد شود ،همانطور که استاندار ایلام بیان داشته اند ؛"توانمندی نیروی انسانی در استان وجود دارد و اعتماد مسئولان پتروشیمی ایلام به فرزندان ایلام ضروری است."برهمه دستگاهها ،شرکتها و صنایع مختلف تکلیف است که به جوانان وتحصیلکردگان ایلامی اعتماد کنند.

موضوعی که امروز نیز به یک دستور کار جدی در جلسه ای با حضور استاندار ،نمایندگان استان و مدیرعامل پتروشمیی ایلام در مرکز کشور تبدیل شد. در این جلسه مقوله مدیران پروازی پتروشیمی ایلام به عنوان یک نکته مهم ومطالبه بزرگ از سوی مدیر ارشد و نمایندگان استان مطرح و یکصدا تعیین تکلیف آن را از مدیرعامل پتروشیمی خواستار شدند.

اینک که فضای همدلی و همصدایی برای احقاق حقوق مردم استان مهیاست ،از نمایندگان استان واستاندار ایلام مصرانه خواستاریم که نگذارند چراغ مطالبه گری آنان از مسئولین ارشد کشوری در راستای اعتماد به جوانان ایلامی کم سو شده و این مطالبه مهم مردم درگیرودار بازی های سیاسی و مسایل ومشکلات دیگر گم وگور شود . بی شک با تحقق این مهم ،زمینه برای اجرایی شدن وتحقق سایر مطالبات به حق مردم فراهم خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
بنظرم عالیترین زمان ممکن برای مدیران در این دوره است چون هم استاندار ضعیفی دارد ایلام که توان جابجایی مدیران راندارد وهم اینکه نمایندگانی دارد استان که وافعا خجالت میکشیم بگیم نماینده داریم همه معامله گر واهل زد وبند ومدیران ضعیفی چون جهاد ومیراث دارند از این وضعیت لذت میبرند این مدیران همه چیز رو رها کردند ولی استاندار ونمایندگان اونها رو رها نمیکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
افرین .تمام استانها باید این کار را بکنند .یعنی در ان استانها ادمهای با کیفیت پیدا نمی شود که اینها از تهران بلند می شوند برای یک ساعت فقط حرف زدن دان متمرکز واگذار شود .دیگه بس است این حقوق بگیرهای گذایی بی مصرف
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
خیلی از مدیران دیگر شهرستانها هم درسایر مناطق و شهرستان ها زندگی می کنند باید در شهر محل کار زندگی کنندتا مردم دسترسی داشته باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار