معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار ایلام گفت: جاده ارتباطی بین مدیران اجرایی با دانشگاهیان و بویژه پژوهشگران باید دوطرفه باشد و مدیران خود را نیازمند همفکری و کمک نخبگان دانشگاهی بدانند.
کد خبر: ۶۹۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 18 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در نشست تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان ایلام اظهار داشت: در حوزه پژوهش به برخی سوالات در کارگروه آموزش، پژوهش ، نوآوری و فناوری پاسخ داده می شود اما هم مدیران و هم پژوهشگران در برابر سوالات متعدد متهم به پاسخ های نادرست هستیم.

وی یادآور شد: دانشگاه ایلام در مقایسه با دیگر دانشگاه های کشور بسیار خوب عمل کرده و یک محیط اجتماعی است که ارتباط خود را با مردم، مدیران، صنعت و جامعه حفظ کرده و باید از دانشگاه و پژوهشگران خواستار پاسخ به این سوالات باشیم.

درویشی با بیان اینکه دانشگاه ایلام پاسخ گویی به مسائل جامعه را در دستور کار دارد، گفت: برای پاسخگویی به سوالات جامعه، خود باید به دنبال متخصص باشیم اما دلیل مورد بی مهری قرار گرفتن و عدم استفاده از تحقیقات و پژوهش ها مشخص نیست و برخی از این پژوهش ها نیز پاسخ گوی سوالات نیستتد.

وی تاکید کرد: در زمینه های مختلف از جمله مسائل اجتماعی پژوهش های بسیاری صورت گرفته است اما نسخه ای از آن برای اجرا در استان نداریم.

معاون استاندار ایلام هفته پژوهش را نماد و نشانه ای برای رسیدن به یک مسئله مهمتر و باور بالاتر برشمرد و گفت: در بخش اجرایی که باور پذیری کمتری نسبت به تحقیقات دارند باید مدیران کم کار در این حوزه به پژوهش ها و یافته های علمی توجه نموده و پژوهش های برتر مبنای تصمیمات آنها قرار گیرد.

درویشی تاکید کرد: نباید پژوهش ها فقط تشریفاتی و فرمالیته و برای رفع تکلیف باشند بلکه باید علمی و عملی بوده چرا که اگر یک مورد هم وجود داشته باشد به نهاد مقدس علمی و دانشگاه خدشه وارد می کند.

وی با بیان اینکه باید به این باور برسیم که حل مسائل خود را از دانشگاه مطالبه کنیم، افزود: با یک اقدام خودجوش از طرف دانشگاهیان و تشکیل یک تیم، گروه و انجمن به دنبال حل مسائل و مشکلات جامعه و استان باشیم.

درویشی اضافه کرد: اساتید و پژوهشگران باید زنگ خطر را به مدیران در حوزه های مختلف بصدا درآورند و ارتباط بین دانشگاه، بخش های علمی و پژوهشی را نهادمند کنیم و با فرهنگ سازی هم باور لازم ایجاد شود و هم ارتباط قوی و ناگسستنی بین دانشگاه و جامعه ایجاد کنیم.

به گفته وی هم اکنون پارک های علم و فن آوری بخش زیادی از این مسائل را به دوش کشیده و در حال فعالیت هستند و سرعت قابل توجهی نیز در این رابطه دارند .

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: در عصر کنونی اگر در تولید علم حرفی برای گفتن نداشته باشیم از توسعه عقب خواهیم ماند و نمی توانیم در آینده جایگاهی برای خود قائل شویم.

درویشی تاکید کرد: در آینده اگر 'من تولید علم می کنم پس هستم' را برای خود تعریف کنیم پس حضور داریم در غیر اینصورت اگر این راه را نرویم به نتیجه نخواهیم رسید بنابراین هر چه در این عرصه فعالیت و کار صورت گیرد، کم است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این نشست رفع مشکل اشتغال در کشور را افزایش مهارت فارغ التحصیلان و متخصصان دانست و گفت: تفاوت عمده کشورهای توسعه یافته با دیگر کشورها در زمینه تولید علم و تبدیل ایده به ثروت است.

محمد نوذری اظهار داشت: ما در کشور مقالات و پژوهش های بی شماری داریم که متأسفانه مورد استفاده قرار نمی گیرد، به طور مثال در استان ایلام در حوزه ی آسیب های اجتماعی بیش از 80 مقاله منتشر شده اما هیچ اقدام عملی در بحث آسیب های اجتماعی استان صورت نگرفته است .

وی افزود: باید در استان به دنبال طرح های فراپژوهشی و ایده های عملی و فعالیت های اجرایی برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی باشیم و سال گذشته در این راستا بیش از 37 سازمان مردم نهاد قرارداد همکاری منعقد کرده ایم و در 2 حوزه آسیب های اجتماعی و نشاط اجتماعی هر سازمان مردم نهادی که ایده و برنامه داشته باشد مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار