صباغیان:
نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که در شرایط کنونی چاره‌ای جز تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی نبود، عنوان کرد: اما تشکیل این شورا موجب به حاشیه رفتن مجلس شده است .
کد خبر: ۶۹۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 18 December 2018

محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت 27 آذر ماه " سالروز شهادت آیت الله مفتح"، گفت: در شرایطی قرار داریم که دشمن عهدشکن در کمین است تا نقشه‌های شوم خود را اجرایی کند. ما باید در این شرایط پشت سر رهبری نظام از کیان ملت و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم. نقدهای برادرانه را مطرح کنیم . 
وی افزود: یکی از مشکلات وجود ربا است که امروزه جامعه و اقتصاد ما را آلوده کرده است. این موضوع در قرآن به منزله اعلام جنگ با خدا است و در احادیث و روایات هم‌تراز زنا با محارم است. در برخی کشورهای غیر مسلمان پیشرفته  کمترین ربا را می‌گیرند. در هلند سودی دریافت نمی‌شود  ولی در کشور ما که نظام اسلامی دارد، صاحبان پول بانک‌ها را دلال خود نموده‌اند و از مردم ضعیف ربا می‌گیرند. این سودها بسیاری را ورشکسته می‌کند. اگر این ربا نیست پس چیست؟ به‌ گزارش کارشناسان در دو منطقه ‌مرفه 147 هزار نفر بدون شغل زندگی می‌کنند، پول خود را در بانک‌ها می‌گذارند و با سود آن زندگی می‌کنند. چرا مراجع عظام و علما در این خصوص اطلاع نمی‌دهند؟
نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی سیاسیون در قالب هدیه به رشوه آلوده شده‌اند که این موضوع خود زمینه اختلاس را فراهم می‌کند. دستورات اسلام این موارد را منع کرده است. در چین این موضوع  مجازات دارد. در غرب برای این موضوع مسئول را از سمت خود عزل می‌کنند . 
صباغیان بافقی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای اصلاح کشور باید ورود کند؛ چرا که مجلس در راس امور است. این موضوع در حالی است که اکنون مجلس شورای اسلامی از تصمیم گیری کنار گذاشته می‌شود. ما این موضوع را در برخورد مردم و مسئولان با نمایندگان می بینیم. امروز متاسفانه توجه نمی‌کنیم که تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی که چاره‌ای جز تشکیل آن نبود، موجب به حاشیه کشیده شدن مجلس شده است.  وقتی مجلس شورای اسلامی نتواند برای رفع مشکلات مردم کاری کند، برایش تصمیم می‌گیرند . 
وی اضافه کرد:  دو سال پیش هشدار دادم مجلس برای اصلاح کشور ‌ورود کند وگرنه به جای ما تصمیم می‌گیرند. اولا برای شورای عالی هماهنگی اقتصادی زمان مشخص شود تا مجلس از تصمیم گیرها به دور نباشد. اگر مجلس شورای اسلامی به خود نیاید به مرور  ضعیف و کمرنگ می‌شود و سال‌های بعد مردم شاهد آثار آن خواهند بود. آن زمان دیر است و باید باز برای مردم سالاری هزینه پرداخت کرد. در این موضوع بیشترین تقصیر را متوجه هیات رییسه مجلس و آقای رییس می دانم. علی الظاهر ایشان در شورای عالی هماهنگی اقتصادی جایگاه‌شان محفوظ است و مجلس شورای اسلامی را فراموش کرده‌اند. شاید تا آن روز که مقام معظم رهبری با درایت خود به آرای مردم احترام می‌گذارند مشکلی پیش نیاید، ولی ادامه این روند در آینده برای نظام، مردم و رهبری خطرناک است . 
صباغیان بافقی عنوان کرد: تضعیف هر نهادی در نظام چه ولایت فقیه، شورای نگهبان، چه دولت، قوه قضاییه و چه مجلس شورای اسلامی به صلاح نیست هیچ نهادی نباید تضعیف شود. به خود آییم تا این مجلس و امانت را به دست وکلای بعدی برسانیم. تشکیل هیات نظارت بر اجرای سیاست های کلی امری واجب است. این هیات باید به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک کند،  ولی نباید دستگاه جدیدی در کنار شورای نگهبان تشکیل شود،‌ بلکه باید در صورت لزوم از مسیر قانونی خود ایجاد شود، چرا که فقط شورای نگهبان طبق قانون می‌تواند مصوبات مجلس شورای اسلامی را تایید یا رد کند . 
نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر در این شرایط اقتصادی نمی‌توانیم برای مردم کاری انجام دهیم ما مسئولان 30 تا 50 درصد حقوق خود را کاهش دهیم. سران قوا و رییس مجلس در این کار پیشقدم شوند. این جانب این کار را انجام می‌دهم تا زمانی که شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم. این موضوع را به مجلس شورای اسلامی اطلاع خواهم داد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار