خوش آمدید سربازان وطن !
امروز میهمان داریم ،میهمانانی از جنس میزبان ،تکه هایی استخوان که با خود هزاران حرف ناگفته از جانفشانی و ایثارگری فرزندان خمینی در هشت سال دفاع بی منت از آب،خاک ،ناموس ،شرف وعزت این آب وخاک را در دل خود نهفته دارند !
کد خبر: ۶۹۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 18 December 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::امروز هوای نقطه صفر مرزی مهران به یمن بازگشت 46کبوتر سفر کرده وطن مشحون از عطر  ایثار وشهادت بود . کبوتران مهاجری که روزگاری با سری سرشار از عشق ،فارغ از خود شدند و "کوس انالحق " زدند تا همچون منصور خریدار سردار شوند!

سرداران گمنام پرآوازه ای  که هر بار با آمدنشان ، غرور ،افتخار و عزت ملتی را سربلندانه فریاد می زنند که نهیب قدرتها وجهان سلطه نتوانسته است  زره ای از بلندای گامهای استوارشان به سوی استقلال ونفی ذلت پذیری بکاهد !

امروز گذرگاه مرزی مهران یاد آور دربهای باز شده به روی افق های بلندی بود که از آن ندای وارستگی ،رها شدن از قید وبندهای دنیوی و تسلیم محض در برابر معشوقی بود که در دوران حماسه وایثار به قبله آمال فرزندان پیر خمین تبدیل شده بود.

بله امروز مرز مهران بار دیگری صحنه ای به یاد ماندنی از روزهای دود ،آتش ،خون وایثار فرزندان راستین ملت را به نمایش گذاشت ،امروز میهمان داریم ! به چه میهمانهایی ! میهمانهایی که با عشق رفتند وپس از سه دهه چشم انتظاری پدران ومادران چشم براه ،بی نام ونشان ،بر سر مردم قدرشناسی پا  نهاندند که ماندن وامنیت شان را مدیون رفتن آنهایند!

امروز میهمان داریم ،میهمانانی از جنس میزبان ،تکه هایی استخوان که با خود هزاران حرف ناگفته از جانفشانی و ایثارگری فرزندان خمینی در هشت سال دفاع بی منت از آب،خاک ،ناموس ،شرف وعزت این آب وخاک را در دل خود نهفته دارند !

امروز میهمان داریم ،میهمانانی که روزگاری سپر بلای ماشدند ،میهمانانی که پیکر پاک خود را بی نشان به دل خاک سپردند تا خاک وطن از گزند خناسان وناپاکان در امان بماند ،میهمانانی از جنس ایثار که با خود پیام عزت و سربلندی به همراه دارند!

امروز چشمان خیس شده از اشک شوق مردان وزنان مهرانی وایلامی، فرش قرمز میهمانانی از جنس ایثار و شهامت بود ،امروز بغض  آسمان مهران هم ترکید و همگام با آمدنشان تبلور اشکهای مادران چشم انتظاری شدکه سالهاست چشمانشان از غم یوسفهای  گمشده این دیار اشکبار است ! امروز بوی پیراهن یوسف گمشده مادران سرزمینمان فضای شهر ودیارمان را عطر آگین کرده است ،مادرانی که درحسرت دیدار گمشده هایشان سربلندانه در  کلبه احزان خویش ،سر بر تراب نهادندو آسمانی شدند !

امروز آسمان مهران وچشمان  مردان وزنان خطه خونین  حماسه ها، جملگی پدر و مادران 46گمنام خوشنام سرزمینشان بودند و اشک ریختند ،امروز همه آمده بودند ،از زن ومرد ،بازاری و کارمند ،دانشجو و دانش آموز ، معلم واستاد ،سیاسی و غیر سیاسی ،مرز مهران تبلور همبستگی فارغ از نگاههای سیاسی بود ،اصول واصلاح هم نمی شناخت ،همگی به افتخار قهرمانانشان دست بر سینه وسر گذاشته وقلبشان را فرش قرمز پیشوازی از میهمانان عزیز وپر آوازه اشان نمودند !

در کمال تواضع  وبا دلی مالامال از عشق به راه سرخ شهیدان وطن می گویم " میهمانان بی نام و پر آوازه ،تبلور غرور ملی ما ایرانیان ،به وطن خوش آمدید " !!خوش آمدید سربازان وطن ،خوش آمدید اسطوره های جاودانگی ،خوش آمدید به آغوش مام میهن !

به گزارش تابناک ایلام ،پیکرهای مطهر 46 شهید دوران دفاع مقدس پس از دهه  ها دوری از سرزمین پاک وطن  امروز سه شنبه با انجام تشریفات قانونی از مرز رسمی مهران وارد کشورمان شد و در آغوش میهن جای گرفتند
تفحص این شهدا در منطقه زرباطیه و مندلی عراق در مهرماه سال جاری آغاز که در نتیجه این تفحص ها، پیکر مطهر 46 شهید کشف شد
این شهدا در عملیات های مختلفی همچون کربلای 6، والفجر 3 و نیز عاشورای 2 حضور داشته اند.
از میان این شهدا یگان های مختلفی از جمله 88 زاهدان، 16زرهی قزوین، نیروی زمینی ارتش و نیز لشکر نثر 5، 21 امام رضا (ع) و نیز لشکر 17 علی ابن ابی طالب (ع) و لشکر 41 ثارلله از سپاه بوده است.
پیکرهای مطهر این شهدا امشب در مراسمی  با عنوان شبی با شهدا در مصلی بزرگ شهر ایلام مهمان مردم شهر ایلام  خواهند بود.
پس از وداع پیکرهای پاک این شهیدان برای شناسایی و تشییع وتدفین به تهران منتقل خواهند شد.

در کمال تواضع  وبا دلی مالامال از عشق به راه سرخ شهیدان وطن می گویم " میهمانان بی نام و پر آوازه ،تبلور غرور ملی ما ایرانیان ،به وطن خوش آمدید " !!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار