رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: بیشترین میزان بارندگی های ثبت شده از روز یکشنبه تاکنون در منطقه صیدنظری از توابع شهرستان چرداول با 76 میلیمتر بوده است.
کد خبر: ۶۹۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 18 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست اظهار داشت: ایستگاه های هواشناسی مناطق چمن بولی با 44 میلیمتر، کارزان 42 میلیمتر و زرنه با 41 میلیمتر در رده های بعدی بیشترین دریافت باران قرار گرفتند.

وی افزود: کمترین میزان بارش نزولات جوی هم در مهران با 2 میلیمتر و سپس هلیلان با هفت میلیمتر، لومار و پهله زرین آباد با 9 میلیمتر در زمره مناطقی با کمترین میزان دریافت باران بودند.

میهن پرست در مورد وضعیت بارش ها در ایلام هم گفت: میزان بارش نزولات جوی در ایستگاه هواشناسی مستقر در فرودگاه ایلام 28 میلیمتر و در داخل شهر نیز 27 میلیمتر ثبت شده است.

وی اظهار داشت: اوج بارش های این سامانه دیشب تا صبح امروز بود و از عصر به تدریج از قدرت ریزش آن کاسته شده و از آسمان استان ایلام خارج می شود.

وی یادآور شد: در پایان هفته جاری نیز یک سامانه بارشی دیگر وارد ایلام می شود که آسمان استان در روزهای پنجشنبه و جمعه متاثر از فعالیت آن ناپایدار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس مطالعه نقشه های هواشناسی و مطالعات جوی استان ایلام در پاییز امسال از میزان بارش های مطلوبی برخوردار بود که باتوجه به میزان بارش های متوالی از مهر امسال تاکنون می توان گفت که این پیش بینی هواشناسی محقق شد.

اما مطالعه نقشه های جوی در زمستان امسال بیانگر این موضوع است که برخلاف پاییز وضعیت بارش ها در فصل زمستان چندان مطلوب نیست و بارش در حد نرمال یا کمتر از نرمال خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار